Art
J-GLOBAL ID:201902263450575609   Reference number:19A0367475

公認心理師とブリーフセラピー 4 教育分野におけるブリーフセラピーの貢献

Author (1):
Material:
Issue: 11  Page: 76-79  Publication year: Jan. 25, 2019 
JST Material Number: F2059A  Document type: Article
Article type: 解説  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=19A0367475&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=F2059A") }}
JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Psychotherapy  ,  Mental health 
Reference (4):
  • 長谷川啓三・若島孔文 (2012). 10年後の私たちへ-学校・震災ソリューション・バンク-. 子どもの心と学校臨床, 6, 3-11.
  • 木岡一明 (2016). 「多職種によって構成される学校」のマネジメント: その設定の合意と可能性. 学校経営研究, 41, 10-17.
  • 久保順也 (2003). 第10章 外部機関との連携. 若島孔文(編) 学校臨床ヒント集-スクール・プロブレム・バスター・マニュアル-. 金剛出版. pp.39-150.
  • 文部科学省 (2015). チームとしての学校の在り方と今後の改善方策について(答申)(中教審第185号). http://www.mext.go.jp/b_menu/shingi/chukyo/chukyo0/toushin/1365657.htm (2018年6月28日閲覧)
Terms in the title (3):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page