Art
J-GLOBAL ID:201902279318501994   Reference number:19A2389974

発達障害【II.大学における支援体制】カウンセラーの立場から

Author (1):
Material:
Volume: 56  Issue:Page: 29-34  Publication year: May. 2019 
JST Material Number: L2082B  ISSN: 2432-9460  Document type: Article
Article type: 文献レビュー  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=19A2389974&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=L2082B") }}
JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Mental disorders  ,  Public health 
Reference (15):
  • 日本学生相談学会.発達障害学生の理解と対応について 学生相談からの提言.2015.
  • 中島暢美.高機能広汎性発達障害の学生に対する学内支援活動-アスペルガー障害の学生の一事例より-.学生相談研究 2003;24(2):129-137.
  • 岩田淳子.高機能広汎性発達障害の大学生に対する相談について.学生相談研究 2003;23(3):243-252.
  • 毛利眞紀.広汎性発達障害を持つ女子学生との心理面接過程-障害と自己の特性理解についての考察-.学生相談研究 2009;30(1):1-11.
  • 萩原豪人.特別支援教育を受けてきたアスペルガー症候群の学生の支援体制-入学時の環境調整及び支援ネットワークの構築-.学生相談研究 2010;30(3):167-178.
more...
Terms in the title (4):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page