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J-GLOBAL ID:202001000539812013
Update date: Dec. 11, 2024
Shinohe Satomi
シノヘ サトミ | Shinohe Satomi
Affiliation and department:
Job title:
研究員
Research field (1):
Foreign language education
Research keywords (8):
Willingness to Communicate (WTC)
, Language Anxiety
, Second Language Acquisition
, Individual Factors
, 個人差要因
, 応用言語学
, 英語教育
, 第二言語習得
Research theme for competitive and other funds (1):
- 2021 - 2026 日本人英語学習者の「コミュニケーションを取ろうとする意欲」の向上に向けて
Papers (13):
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Satomi Fujii. English Learning Goals and Willingness to Communicate: A Qualitative Analysis in a Japanese EFL Context. TEFLIN Journal. 2023. 34. 1. 39-59
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Satomi Fujii. Willingness to Communicate and Previous Communication Experiences of Japanese EFL Learners. Research Bulletin of English Teaching. 2023. 19. 25-49
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Satomi Fujii, Makoto Mitsugi, Kaeko Nakamura, Yoshiyasu Ono, Toru Yamagami, Norihiko Takeuchi, Hiroki Ishizuka, Ronald Kibler. A Comparative Study of Learner Satisfaction in Synchronous and Asynchronous Online Courses Among Japanese EFL Learners. Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics. 2022. 26. 2. 97-120
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Satomi Fujii. Relationships Between Foreign Language Anxiety and Willingness to Communicate Among Japanese EFL Learners. Journal of Management and Training for Industries. 2021. 8. 1. 1-12
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三ツ木真実, 石塚博規, 藤井聡美, 尾田智彦, 中村香恵子, 青木千加子, 竹内典彦, 小熊あずさ, ロナルドキブラー, 太田とも美, et al. 対面授業とオンライン授業に対する英語学習者の認識-高校生英語学習者のコロナ禍における学び-. HELES Journal. 2021. 20. 19-34
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Lectures and oral presentations (20):
-
Exploring Japanese EFL Learners’ Experiences of Successful and Unsuccessful Communication in English
(2023)
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An Empirical Investigation of Learners’ Successful and Unsuccessful Communication Experiences in English: The Japanese EFL Context
(The 21st Asia TEFL International Conference with KICE & Korea TESOL 2023)
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An Inquiry into Willingness to Communicate and English Learning Goals among Japanese EFL Learners
(2023)
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オンライン授業における学習者の満足度の検討 -同時配信授業とオンデマンド授業との比較から-
(全国英語教育学会(JASELE)第47回北海道研究大会 2022)
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English Learning Goals and Willingness to Communicate: A Qualitative Analysis in a Japanese EFL Context
(The 20th AsiaTEFL - 68th TEFLIN - 5th iNETAL 2022, Indonesia Hybrid International Conference 2022)
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Education (3):
- 2014 - 2017 Hokkaido University Graduate School of International Media, Communication,and Tourism Studies Doctoral Course
- 2012 - 2014 Hokkaido University Graduate School of International Media, Communication,and Tourism Studies Masters' Course
- 2008 - 2012 Hokusei Gakuen University School of Humanities Department of English
Professional career (2):
- 博士(学術) (北海道大学)
- 修士(学術) (北海道大学)
Work history (8):
- 2022/04 - 現在 天使大学 看護栄養学部 非常勤講師
- 2021/04 - 現在 Hokkaido University
- 2020/04 - 現在 Hokkaido Information University Faculty of Information Media
- 2017/11 - 現在 Hokkaido University Research Faculty of Media and Communication
- 2019/04 - 2019/09 Hokkaido Musashi Women's Junior College Department of English Literature
- 2018/04 - 2019/09 Hokkai-Gakuen University Faculty of Humanities (Day Course) Department of English and Cultures
- 2016/04 - 2019/03 Hokkaido University of Education Faculty of Education Iwamizawa Campus
- 2015/04 - 2017/03 経専北海道観光専門学校 非常勤講師
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Committee career (5):
- 2023/04 - 現在 大学英語教育学会(JACET) 『JACET通信』委員会
- 2023/04 - 現在 大学英語教育学会(JACET)北海道支部 広報委員長
- 2019/04 - 現在 大学英語教育学会(JACET)北海道支部 研究企画委員
- 2018/04 - 現在 北海道英語教育学会 (HELES) 役員
- 2022/04 - 2022/08 全国英語教育学会 (JASELE) 第47回北海道研究大会 実行委員
Association Membership(s) (5):
Asia TEFL
, 全国語学教育学会(JALT)
, 北海道英語教育学会(HELES)
, 全国英語教育学会(JASELE)
, 大学英語教育学会(JACET)
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