Rchr
J-GLOBAL ID:202001008247943410   Update date: May. 16, 2024

OGASAWARA, Yukari

オガサワラ ユカリ | OGASAWARA, Yukari
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Basic nursing
Research keywords  (1): 看護教育 看護技術 看護史
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2021 - 脳内活動と視線運動を用いたデモンストレーション教授法のオンライ授業実践の開発
  • 2014 - 2017 看護学生が避難所で看護補助を行うシステムの構築ー事前教育・訓練・登録までー
  • 2011 - 2015 近赤外線分光法により脳科学的に学習効果を検討した看護技術の視聴覚教材の開発
Papers (8):
  • Video Contents for Learning Fundamental Nursing Skills. 2023. 11
  • Activities of the interuniversity committee for disaster preparedness among nursing universities in Mie Prefecture (from April 2019 to March 2021). 2022. 26. 13-22
  • 小笠原ゆかり, 藤田佳子, 加藤睦美, 鈴木里美. 「看護基礎教育におけるチーム基盤型学習(TBL)の活用に関する文献的考察」. 四日市看護医療大学紀要. 2020. 13. 1. 33-45
  • Personal and Organizational Factors Related to Learning Needs in Home Visiting Nurses. 2017. 11. 1. 27-37
  • 小寺直美・小笠原ゆかり・中神克之・児屋野仁美・蓑田さゆり・水野ルイス里美. 東日本大震災地での看護学生のボランティア活動の報告. 四日市看護医療大学紀要. 2016. 9. 1. 51-59
more...
Books (1):
  • 潜在看護職者等、地域の潜在専門職の力で 多様な災害から地域の高齢者等を支援する新たな地域包括ケアに関する調査・研究事業 報告書
    2022
Lectures and oral presentations  (19):
  • 全身清拭の方法に関する基礎看護技術 テキストの記載内容の比較
    (日本看護研究学会 第49回学術集会 2023)
  • 看護技術の口頭説明なしのデモンストレーション見学時の初学者の注視の特徴
    (日本看護研究学会 第49回学術集会 2023)
  • 看護技術の口頭説明の有無別にみたデモンストレーション見学時の初学者の注視の比較
    (第11回看護理工学会学術集会 2023)
  • 注射器と注射針の接続のデモンストレーション見学時の初学者の注視の特徴
    (第27回日本看護研究学会 東海地方会 2023)
  • 潜在看護職者の力で多様な災害から地域の災害時要支援者等を支援するための取り組み
    (日本災害看護学会 第24回年次大会 2022)
more...
Work history (5):
  • 2020/04 - 現在 Nihon Fukushi University Associate Professor
  • 2006/08 - 2020/03 Associate Professor
  • 2003/04 - 2004/03 Research Assistant
  • 2001/04 - 2002/03 名古屋大学 医学部保健学科看護学専攻 助手
  • 2001/04 - 2002/03 Research Assistant
Association Membership(s) (8):
The Society for Nursing Science and Engineering ,  一般社団法人日本災害看護学会 ,  三重看護研究会 ,  日本看護歴史学会 ,  一般社団法人日本看護学教育学学会 ,  日本看護医療学会 ,  公益社団法人日本看護科学学会 ,  一般社団法人日本看護研究学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page