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J-GLOBAL ID:202001008355409284   Update date: Sep. 25, 2024

Ono Kenji

オノ ケンジ | Ono Kenji
Affiliation and department:
Job title: 講師
Research keywords  (9): ゲーミフィケーション ,  シリアスゲーム ,  インディゲーム ,  地方創生 ,  UI/UX ,  マーケティング ,  ゲームデザイン ,  ゲーム教育 ,  デジタルゲーム
Papers (19):
  • Kenji ONO, Keita MIZUKAMI, Takeshi ABIKO, Ryu AOYAMA, Izumi YAGI. A prospect for corporate collaborative training using the Sound AR service “Locatone”. 2024. 3. 1. 40-48
  • Examination of the potential for "Otaku Power" required for working in the game industry : Focused on research at video game development companies. 2023. 17. 1. 13-22
  • WATANABE Fumie, MITATE Yoshitaka, ONO Kenji, FUJIKAWA Daisuke. Factors and Structure of Otaku Power. Proceedings of Summer Conference, Digital Game Research Association JAPAN. 2023. 207-209
  • Solip Park, Annakaisa Kultima, Kenji Ono, Buho Choi. Cross-cultural Online Game Jams: Fostering cultural competencies through jams in game education setting. Proceedings of the 7th International Conference on Game Jams, Hackathons and Game Creation Events. 2023
  • Kenji Ono. An evaluation of the implementation of a workshop for the production of novel games using game engine and three-act structure. 2023. 2. 1. 1-20
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MISC (7):
  • Exploring Classroom Design to Facilitate Otaku Power: From the Perspectives of Sanctuary and Cultural Transformation. 2024. 386. 1-10
  • VR technology and current business trend. Proceedings of the Annual Conference of the Institute of Image Electronics Engineers of Japan. 2015. 43. 38-38
  • 小野 憲史. ゲームを変える没入型HMD ソニーとFacebookが激突へ : Game Developers Conferenceに見る新潮流. 日経エレクトロニクス. 2014. 1132. 57-61
  • 小野 憲史. 新規が参入、インディ急成長 変化するゲーム業界の勢力図. 日経エレクトロニクス. 2013. 1109. 18-21
  • 新清士, 金子晃介, 金子晃介, 松井悠, 松井悠, 三上浩司, 長久勝, 中林寿文, 中林寿文, 小野憲史, et al. Fukushima Game Jam in Minamisoma 2011: Designing workshop with the game jam approach. 情報処理学会研究報告(CD-ROM). 2012. 2011. 6
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Books (7):
  • シリアスゲーム (メディアテクノロジーシリーズ)
    コロナ社 2024 ISBN:4339013757
  • プレイワーク入門
    a-Nest出版 2022
  • Game Usability: Advice from the Experts for Advancing UX Strategy and Practice in Videogames 2nd Edition
    2022
  • ゲームクリエイターが知るべき97のこと 2
    オライリージャパン 2013
  • キネクト ハッカーズマニュアル
    2011
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Lectures and oral presentations  (9):
  • A Practical Report on an Attempt to Develop and Exhibit videogames and Its Utility by Long-Term Inpatients
    (2024)
  • XR技術を用いた観光資産の付加価値向上に関する現状報告-ジーンの事例から-
    (日本デジタルゲーム学会第12回年次大会 2022)
  • 地方創生ゲームの現状と展望
    (日本デジタルゲーム学会第11回年次大会 2021)
  • 書籍「ゲームメカニクス大全」のパターン・ランゲージ化に向けて
    (日本デジタルゲーム学会第11回年次大会 2021)
  • Scratchを用いたキー配置修正とゲーム史教育との演習報告
    (日本デジタルゲーム学会2020夏期研究発表大会 Online 2020)
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Education (1):
  • 1990 - 1994 Kansai University Faculty of Sociology Department of Sociology Sociology Major
Work history (7):
  • 2020/08 - 現在 Tokyo University of the Arts Graduate School of Film and New Media
  • 2020/04 - 現在 International Professional University of Technology in Tokyo
  • 2019/04 - 現在 ヒューマンアカデミー秋葉原校 シナリオカレッジ 非常勤講師
  • 2000/08 - 現在 フリーランス ゲーム(教育)ジャーナリスト
  • 2022/09 - 2023/03 アルファ医療福祉専門学校 子ども保育学科 非常勤講師
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Committee career (2):
  • 2010 - 現在 日本デジタルゲーム学会 研究委員
  • 2012 - 2014 芸術選奨 メディア芸術部門 推薦委員
Association Membership(s) (3):
Japan Marketing Academy ,  JSET ,  DiGRA JAPAN
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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