Rchr
J-GLOBAL ID:202001008681896942   Update date: Aug. 30, 2024

Suzuki Atsushi

Suzuki Atsushi
Affiliation and department:
Research keywords  (1): injured athletes, awareness, psychological growth, reaching one’s best performance, mental health
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2016 - 2020 The study of the psychological growth process of the injured athletes
  • 2014 - 2016 The study of process of athletes' psychological change and growth after injury
MISC (16):
  • 受傷アスリートの心理的成長に関わる要因の検討. 千葉経済論叢. 2024. 70. 83-94
  • 千葉経済大学生のメンタルヘルスに関する実態調査. 千葉経済論叢. 2023. 68. 315-326
  • Suzuki Atsushi. A study on psychological factor involved in successful performance at international competitions held in Japan. Journal of High Performance Sport. 2022. 9. 104-110
  • 鈴木 敦. スポーツ傷害からの回復期におけるメンタルサポート-特集 スポーツ傷害からの回復期におけるトータルサポート. 体育の科学 = Journal of health,physical education and recreation. 2019. 69. 10. 726-730
  • Joyo Sasaki, Kunimune Fukui, Atsushi Suzuki, Kenta Yonemaru, Mayu Okuno, Yasuhisa Tachiya. A qualitative study of the psychological processes involved in the successful performances of Japanese athletes at international competitions held in Japan. Journal of High Performance Sport. 2019. 4. 1. 79-93
more...
Books (6):
  • スポーツパフォーマンス心理臨床学 : アスリートの身体から心へ
    岩崎学術出版社 2021 ISBN:9784753311781
  • Orthopaedics(オルソペディクス) Vol.33 No.6
    2020
  • アスリートのメンタルは強いのか?
    晶文社 2020 ISBN:9784794970411
  • 体育の科学69巻10月号
    杏林書院 2019
  • スポーツ心理学 (シリーズ心理学と仕事)
    北大路書房 2018 ISBN:4762830089
more...
Professional career (2):
  • 修士(体育学) (筑波大学)
  • 博士(体育科学) (筑波大学)
Work history (12):
  • 2021/04 - 現在 Chiba Keizai University Faculty of Economics Department of Economics
  • 2020/04 - 現在 Senshu University School of Commerce
  • 2019/04 - 現在 日本中央競馬会競馬学校 非常勤講師
  • 2015/04 - 2023/03 Musashi University Faculty of Humanities
  • 2020/04 - 2021/03 Tokyo Medical and Dental University College of Liberal Arts and Sciences
Show all
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page