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J-GLOBAL ID:202001008958374949
Update date: Jun. 21, 2024
MIYAHASHI SAYURI
MIYAHASHI SAYURI
Research theme for competitive and other funds (5):
- 2021 - 2024 専門的な学習共同体のネットワーク化に関する実証的研究
- 2018 - 2023 学校間連携型授業研究ハンドブックの開発
- 2013 - 2016 The development of program promoting reflection to teaching profession: through using teachers' image maps and narratives
- 2010 - 2012 A theoretical and practical study on the development of elementary school teachers' competencies: focusing on the explicit and tacit aspects of their competencies
- 2007 - 2009 A Pilot Study on the Development of School Programs for Fostering "Integrated Human Competency" at Post-compulsory Education
Papers (8):
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菅 道子, 上野 智子, 宮橋 小百合, 北川 真里菜. 小学校音楽科音楽づくり授業における教師と児童の発話分析(第2年次). 和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書. 2024. 2023. 45-50
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宮橋 小百合, 南垣内 智宏, 柏野 貴之, 川岸 俊夫, 安井 健晃, 嶋田 成暁, 坂本 利文, 九鬼 正志, 池下 勝也. 有田川町内における学校循環型授業研究の継続的発展に向けて. 和歌山大学教育学部共同研究事業成果報告書. 2023. 2022. 162-166
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Construction of the system for professional development of teachers to support their “Individually-Optimal Learning” : distributed leadership approach of the Research and Curriculum leaders. 2022. 7. 31-38
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Achievements and problems of the teaching practicum of small schools in rural areas at a graduate school for teacher training. 2022. 7. 7-11
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Development of the class for teachers as middle-leader at graduate school : Using interviews of life history approach with retired school administrators. 2022. 7. 1-10
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MISC (7):
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宮橋小百合. Instructional Rounds を用いた小規模校間における若手教員育成の組織化に関する検討. 日本教師教育学会第31回研究大会 自由研究発表. 2021
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宮橋小百合. 書評 細尾萌子著『フランスでは学力をどう評価してきたか : 教養とコンピテンシーのあいだ』. 関西教育学会研究紀要. 2018. 18. 61-67
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大学教育における学生の共同的な学習の歴史的変遷に関する一考察. 大阪市立大学教育学会第6回大会. 2016
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初年次学生に学生のピア関係がもたらす効果. 大学教育学会. 2014
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学習サポート活動がピアリーダー学生にもたらす効果 -担当教員へのインタビュー調査の結果から-. 日本教育方法学会第49回大会. 2013
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Books (2):
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教師になる「教科書」
小学館 2017
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教師の仕事と求められる力量:新たな時代への対応と教師研究の知見から
あいり出版 2010
Lectures and oral presentations (1):
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学校を超えて学び合う現職教育の組織化に関する研究- Instructional Rounds を用いた授業研究システムの構築-
(日本教師教育学会 2023)
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