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J-GLOBAL ID:202001010459051254   Update date: Oct. 30, 2024

yasunaga masanori

ヤスナガ マサノリ | yasunaga masanori
Affiliation and department:
Job title: 助教
Research field  (2): Rehabilitation science ,  Special needs education
Research keywords  (4): ニューロダイバーシティ ,  特別支援教育 ,  発達性協調運動障害 ,  障害学生支援
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2023 - 2025 高等教育機関に在籍する学生の発達性協調運動障害(DCD)の実態調査
  • 2021 - 2022 COVID-19下の大学におけるハイブリッド型授業-障害学生への合理的配慮に焦点を当てて-
  • 2019 - 2020 5~12歳の不器用さを持つ子どもへの課題指向型アプローチの有効性II
  • 2018 - 2019 5~12歳の不器用さを持つ子どもへの課題指向型アプローチの有効性I
Papers (6):
  • Masanori Yasunaga,Ryutaro Higuchi,Keita Kusunoki,Chinatsu Mori,Naoto Mochizuki. Associations Between DCD Traits, Perceived Difficulties Related to ADHD, ASD, and Reading and Writing Support Needs Among Students in Higher Education: A Pilot Study. 2024
  • Masanori Yasunaga, Hideki Miyaguchi, Chinami Ishizuki, Yosuke Kita, Akio Nakai. Association between Motor Skills, Occupational Performance, and Mental Health in Japanese Children with Neurodevelopmental Disorders: A Cross-Sectional Correlational Study. Children. 2024
  • Masanori Yasunaga, Hideki Miyaguchi, Chinami Ishizuki, Yosuke Kita, Akio Nakai. Cognitive Orientation to Daily Occupational Performance: A Randomized Controlled Trial Examining Intervention Effects on Children with Developmental Coordination Disorder Traits. Brain Sciences. 2023
  • 森 千夏, 望月 直人, 前田 由貴子, 安永 正則, 樋口 隆太郎, 楠 敬太, 太刀掛 俊之, 水田 一郎. 本学における障がい学生支援に関する現状と課題 - 教員へのwebアンケート調査より -. 大阪大学高等教育研究. 2023. 11
  • Shogo Hirata, Yosuke Kita, Masanori Yasunaga, Masumi Inagaki, Akio Nakai. Applicability of the Movement Assessment Battery for Children-(MABC-2) for Japanese children aged 3-6 years: a preliminary investigation emphasizing internal consistency and factorial validity. Frontiers in Psychology 9(AUG) ID 1452. 2018
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MISC (3):
  • 北 洋輔, 鈴木 浩太, 平田 正吾, 奥村 安寿子, 崎原 ことえ, 安永 正則, 稲垣 真澄. 子どもの運動の不器用さがメンタルヘルスに与える影響. 若手研究者のための健康科学研究助成成果報告書 = Research-aid report 32 23-28. 2017
  • 安永正則, 久野真也. 神経発達障害を有する子どもの不器用さと自己肯定感の関連. 九州栄養福祉大学研究 紀要 第12号. 2015
  • 山下稔哉, 上原奈緒子, 金子宏明, 吉兼伸子, 安田風明, 崎山幸美, 安永正則, 岩城 淳, 内田聡子, 林隆. 生態学的視覚論からみた発達障害の理解. 山口県立大学学術情報 5, P117-124. 2012
Lectures and oral presentations  (21):
  • 高等教育機関に在籍する学生の発達性協調運動 障害(DCD)の実態調査~発達障害学生のDCD特性と 困り感に関する調査と支援方法 の検討~
    (第62回 特殊教育学会 2024)
  • The association between motor skills, occupational performance and mental health in Japanese children with Neurodevelopmental disorders health problems and behavioral difficulties in preschool children with Motor impairments
    (DCD15-IMDRC6 2024)
  • それぞれのライフステージから見た合理的配慮とは ~切れ目のない配慮をスムーズに提供するには~
    (一般社団法人 日本LD学会 第32回大会 2023)
  • CO-OP intervention effects in children with developmental coordination disorder
    (14th International Developmental Coordination Disorder Conference 2022 2023)
  • コロナ禍の影響で実施された大学のメディア授業に対する障がい学生の困り感と今後の配慮について
    (AHEAD JAPAN 2022 2022)
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Education (2):
  • 2013 - 2020 広島大学 大学院 保健学研究科 博士後期課程 満期退学
  • 2011 - 2013 山口県立大学 大学院 健康福祉学科学研究科 博士課程前期 修士課程
Professional career (1):
  • 修士(健康福祉学)(山口県立大学)
Work history (2):
  • 2020/04 - 現在 大阪大学 キャンパスライフ健康支援・相談センター 相談支援部門 助教
  • 2018/04 - 2020/03 健康科学大学 健康科学部 作業療法学科 助教
Committee career (2):
  • 2023/09 - 現在 日本聴覚障害学生高等教育支援ネットワーク(PEPNet-Japan) PEPNet-Japanリソース活用事業 事業委員
  • 2014/12 - 現在 日本作業療法士協会 学会演題査読委員
Association Membership(s) (3):
大阪府作業療法士協会 ,  日本LD学会 ,  日本作業療法士協会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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