Rchr
J-GLOBAL ID:202001012752346849   Update date: Mar. 03, 2024

OBAYASHI Yosuke

オオバヤシ ヨウスケ | OBAYASHI Yosuke
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://youobayashi.wixsite.com/tech
Research field  (2): Primary/secondary education and curricula ,  Educational technology
Research keywords  (3): 技術教育 ,  教育工学 ,  情報教育
Papers (11):
  • 大林要介, 大谷忠. 教科間比較による批判的思考に基づいたエネルギー変換の技術における指導内容の特徴. 日本産業技術教育学会誌. 2023. 65. 4. 329-339
  • 大林要介, 大谷忠. 教員調査による批判的思考に基づいた技術科の指導内容の分析. 日本産業技術教育学会誌. 2023. 65. 1. 23-31
  • Yosuke OBAYASHI, Tadashi OHTANI. Structure of Critical Thinking in Technological Assessment and Utilization. TENZ Conference 2023. 2023. 18-27
  • Yosuke OBAYASHI, Tadashi OHTANI. Research on Developing the Competencies of Technological Assessment and Utilization based on Critical Thinking. 11th DATTArc-ICTE-TENZ-ITEEA 2022. 2022
  • 大林要介, 安藤明伸, 梨本雄太郎, 上野耕史, 谷田親彦. 技術リテラシーを育む中学校技術科内容D「情報の技術」における授業の実践と評価. 日本産業技術教育学会誌. 2021. 63. 2. 249-258
more...
Lectures and oral presentations  (31):
  • 個別最適な学習に関する教員の意識と実践における課題
    (日本教育工学会 2024年春季全国大会 2024)
  • 小学校・中学校・高等学校における個別最適な学びに関する教員の意識と現状
    (日本教育工学会 2023年秋季全国大会 2023)
  • 技術の評価・活用の指導内容における批判的思考過程に基づいた構造的特徴
    (日本産業技術教育学会第66回全国大会 2023)
  • IoTに着目した技術科「情報の技術」における授業実践
    (日本情報教育学会第6回研究会 2023)
  • 技術科「情報の技術」におけるIoTの技術に関する指導効果の検討
    (日本教育工学会研究会2023-2(教育DX/一般) 2023)
more...
Education (4):
  • 2021 - 現在 Tokyo Gakugei University United Graduate School of Education
  • 2020 - 2021 Tokyo Gakugei University Graduate School of Education
  • 2018 - 2020 Miyagi University of Education Graduate School Research Division of Advanced Teacher Training Course
  • 2014 - 2018 Miyagi University of Education
Professional career (2):
  • 学士(学校教育学) (宮城教育大学)
  • 教職修士(専門職) (宮城教育大学大学院)
Work history (1):
  • 2023/05 - 現在 Tokyo Gakugei University Graduate School of Teacher Education Organization for Innovative Development of Educational Human Resources
Awards (1):
  • 一般社団法人日本産業技術教育学会情報分科会 学生優秀発表賞 (IoTを題材とした交通管制システムモデル教材を用いた授業提案)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page