Rchr
J-GLOBAL ID:202001014117125740   Update date: Mar. 29, 2024

KODAMA Keita

コダマ ケイタ | KODAMA Keita
Affiliation and department:
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (5): English Education ,  Reading ,  Literature in EFL learning ,  Second Language Acquisition ,  L2 vocabulary acquisition
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2021 - 2024 On the Creation of Software to Improve Japanese Learners' Academic English
Papers (11):
  • 児玉恵太. The Effects of Using Literature on EFL Students’ Critical Thinking: Fostering Critical Thinking Skills in Foreign Language Learning. The Journal of Literature in Language Teaching. 2023. 12. 1. 3-10
  • 児玉恵太. Awareness of Metacognitive Reading Strategies Employed by University Japanese Learners of English. 椙山女学園大学研究論集 (人文科学篇). 2022. 54. 15-25
  • Keita Kodama, Tomohiko Shirahata. The Effects of Three L2 Vocabulary Learning Methods Through Reading Activity. Beyond Words. 2021. 9. 1. 49-67
  • Keita Kodama. The Effects of Explicit and Implicit Vocabulary Instruction on Japanese Learners of English During Reading Lessons. Meijo University Journal of the Faculty of Foreign Studies. 2020. 3. 37-51
  • Keita Kodama & Tomohiko Shirahata. Optimizing Second Language Vocabulary Learning with English Word Tests. Studies in subject development. 2020. 8. 29-38
more...
Education (4):
  • - 2023 静岡大学大学院博士後期課程 教育学研究科 共同教科開発学専攻
  • - 2014 愛知県立大学大学院 博士後期課程 国際文化研究科 英語教育専攻
  • - 2011 南山大学大学院博士前期課程 人間文化研究科 英語教育専攻
  • - 1998 南山大学 文学部 英語学英文学科
Professional career (1):
  • 博士(教育学)
Work history (19):
  • 2021/04 - 2023/03 Sugiyama Jogakuen University School of Cross-Cultural Studies
  • 2019/04 - 2021/03 Meijo University
  • 2018/04 - 2019/03 南山大学外国語学部 「Academic English II」非常勤講師
  • 2018/04 - 2019/03 中京大学経済学部 「コミュニケーション英語A.B」非常勤講師
  • 2018/04 - 2019/03 名城大学経済学部 「英語5・6」非常勤講師
Show all
Association Membership(s) (4):
外国語メディア学会会員 ,  全国英語教育学会会員 ,  大学英語教育学会 中部支部会員 ,  中部地区英語教育学会会員
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page