Rchr
J-GLOBAL ID:202001014420380132   Update date: May. 10, 2024

IZUMI EMI

イズミ エミ | IZUMI EMI
Affiliation and department:
Research keywords  (3): CEFR-informed English language education ,  learner corpus design ,  corpus-based learner language analysis
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2020 - 2025 CEFR-Jに基づくCAN-DOタスク中心の教授と評価に関する総合的研究
  • 2016 - 2020 Research into CEFR-J-based 'can do' task and test development
  • 2012 - 2016 the CEFR-J RLD project: Developing Grammar, Text and Error Profiles Using Textbook & Learner Corpora
  • 2008 - 2011 Basic Research on Language Test Design and Construction Using Error Information from Large-Scale Learner Corpora
  • 2008 - 2010 Modeling Communicative Competence of Japanese Learners of English
MISC (5):
  • 和泉絵美. 連載「英語教師のためのICT活用ガイド」:大学生にとっての「相手意識」とは?-New York TimesのWriting Promptsを活用する. 英語教育. 2024. 2024年5月
  • 和泉絵美. 連載「英語教師のためのICT活用ガイド」:英語圏でも大人気!単語当てゲームWordleに見る外国語学習の愉しみ. 英語教育. 2023. 2024年1月
  • 和泉絵美. 連載「英語教師のためのICT活用ガイド」:続・文字と音をつなぐ:スクリプトで深まるリスニング学習-文字起こし機能の活用学習スタイルの活性化. 英語教育. 2023. 2023年9月
  • 和泉絵美. 連載「英語教師のためのICT活用ガイド」:文字と音をつなぐ-テキスト音声合成で高まる学習スタイルの活性化. 英語教育. 2023
  • 和泉絵美. 連載「私の本棚」:読み聞かせと授業の臨場感. 英語教育. 2020
Books (3):
  • 教材・テスト作成のためのCEFR-Jリソースブック
    大修館書店 2020 ISBN:9784469246353
  • 英語学習者コーパス活用ハンドブック
    大修館書店 2013 ISBN:9784469245806
  • 日本人1200人の英語スピーキングコーパス
    アルク 2004 ISBN:4757408234
Lectures and oral presentations  (16):
  • 京都府立東舞鶴高等学校とのCEFR-Jプロジェクト中間報告
    (CEFR-J 2024 Symposium 2024)
  • CEFR-J活用ワークショップ:タスク活動と文法学習は互いに歩み寄れるか?
    (CEFR-J 2024 Symposium 2024)
  • CEFR-J京都プロジェクト中間報告:CEFR-J を援用した授業実践 -2021年度の反省に基づいてー
    (CEFR-J 2023 Symposium 2023)
  • CEFR-J活用ワークショップ:CEFR-J から授業タスクへ
    (CEFR-J 2023 Symposium 2023)
  • CEFRJを援用した高校 英語授業のコミュニケーション志向の度合い
    (全国英語教育学会第47回北海道研究大会 2022)
more...
Professional career (2):
  • Master of Science (University of Manchester Institute of Science and Technology)
  • 博士(学術) (神戸大学大学院)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page