Rchr
J-GLOBAL ID:202001015960109914   Update date: Dec. 04, 2023

Morisada Makoto

モリサダ マコト | Morisada Makoto
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (1): マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • サブスクリプションサービスにおける顧客の獲得と維持
Papers (9):
  • 早木祥夏, 森貞誠, 山ノ内健太. 政府統計の集計データからみる集客エンタメ産業. 香川大学経済論叢. 2023. 49-73
  • Wirawan Dony Dahana, Yukihiro Miwa, Chris Baumann, Makoto Morisada. Relative importance of motivation, store patronage, and marketing efforts in driving cross-buying behaviors. Journal of Strategic Marketing. 2022
  • Wirawan Dony Dahana, Yukihiro Miwa, Makoto Morisada. Linking lifestyle to customer lifetime value: An exploratory study in an online fashion retail market. JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH. 2019. 99. 319-331
  • Makoto Morisada, Yukihiro Miwa, Wirawan Dony Dahana. Identifying valuable customer segments in online fashion markets: An implication for customer tier programs. ELECTRONIC COMMERCE RESEARCH AND APPLICATIONS. 2019. 33
  • Makoto Morisada, Yukihiro Miwa, Wirawan Dony Dahana. Behavioral Impacts of Promotion-induced Cross-buying: The Moderating Roles of Age and Gender. Journal of Business Diversity. 2018. 18. 2
more...
Lectures and oral presentations  (8):
  • オンラインショッピングモールにおける製品要因の影響に関する実証分析
    (第114回日本マーケティングサイエンス学会 2023)
  • 集客エンタメ産業の分析 - ぴあ株式会社との共同研究の進捗状況について
    (香川大学リサーチファーム勉強会 2023)
  • オンラインショッピングモールにおけるコロナ禍前後の購買行動の変化-製品特性に着目して-
    (日本マーケティングサイエンス学会市場予想のための消費者行動分析研究部会 2023)
  • 集客エンタメ産業の分析
    (香川大学リサーチファーム勉強会 2022)
  • サービス企業における hybrid offering:製品採用タイミングの決定要因および顧客価値への影響
    (南山大学消費者行動ワークショップ 2019)
more...
Education (3):
  • 2017 - 2020 Osaka University
  • 2015 - 2017 Osaka University
  • 2011 - 2015 Ehime University Faculty of Law and Letters
Professional career (1):
  • 博士(経済学) (大阪大学)
Work history (1):
  • 2020/04 - 現在 香川大学経済学部
Association Membership(s) (1):
日本マーケティングサイエンス学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page