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J-GLOBAL ID:202001016698021683   Update date: Jul. 14, 2022

Igarashi Mika

イガラシ ミカ | Igarashi Mika
Affiliation and department:
Other affiliations (1):
Research field  (2): Educational psychology ,  Foreign language education
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2022 - 2025 メタ言語能力育成に基づく母語教育と英語教育の連携に関する実証的研究
  • 2021 - 2023 メタ言語能力を育成する教授法の効果に関する実証的研究:母語教育と英語教育の連携を目指して
  • 2015 - 2019 メタ言語能力が英語学習における動機づけ・学習方略・習熟度に与える影響について
  • 2014 - 2015 Metalinguistic Ability, Motivation, and Learning Strategies in Foreign Language Learning: The Case of Japanese Students
Papers (10):
  • 五十嵐 美加. メタ言語能力向上を目的とした大学英語教育実践:保育者養成課程学生のコメント分析に基づく検討. 日本発達心理学会第33回大会発表論文集. 2022. 107-107
  • The Utility of Pedagogical Stylistics in English Education: From the Perspective of Educational Psychology and Psycholinguistics. 2021. 13. 13-24
  • Mika Igarashi. Individual Differences In Early Stage English Learners In Japan. European Proceedings of International Conference on Education and Educational Psychology (EpICEEPSY). 2021. 2. 28-40
  • Mika Igarashi. Development of a Scale to Measure Syntactic Awareness in Japanese Language. The Journal of the Graduate School of Toyo Eiwa University. 2021. 17. 21-33
  • The Relationship between Interest in Language and Metalinguistic Ability: Considering Qualitative Data of Japanese High School Students. 2020. 12. 15-29
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MISC (6):
  • 五十嵐 美加. 研究発表・実践報告を行って その8 発表領域:早期英語教育・小学校. KATE(関東甲信越英語教育学会)Newsletter. 2022. 115. 14-15
  • 五十嵐 美加. 教育実習報告(2021年度). 東洋英和女学院大学教職課程研究年報. 2021. 13. 38-39
  • 五十嵐 美加. 教育実習報告(2020年度). 東洋英和女学院大学教職課程研究年報. 2020. 12. 53-54
  • Yuri Uesaka, Mika Igarashi, Ref Suetsugu. Argumentation Skills for Living in the 21st Century: Instructional Methods to Promote the Quantity and Quality of Students' Dialectical Argumentation. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY. 2016. 51. 483-483
  • 五十嵐 美加. 英語圏の言語指導にも要約はあるのか. 国語教育. 2014. 778
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Books (2):
  • 日本語からはじめる小学校英語 : ことばの力を育むためのマニュアル
    開拓社 2019 ISBN:9784758980340
  • Proceedings of FAJL 7: Formal Approaches to Japanese Linguistics
    Deptartment of Linguistics and Philosophy, MIT 2014
Lectures and oral presentations  (21):
  • The Relationship Between Phonological Awareness in Japanese Language and English Learning Experience
    (The 8th Asian Conference on Education & International Development (ACEID2022) 2022)
  • メタ言語能力向上を目的とした大学英語教育実践: 保育者養成課程学生のコメント分析に基づく検討
    (日本発達心理学会第33回大会 2022)
  • 母語における音韻意識と英語学習経験との関係性 - 日 本語を母語とする小学生を対象としたデータに基づく検討-
    (関東甲信越英語教育学会 第45回群馬研究大会)
  • ことばへの気づきの発達
    (東京言語研究所 教師のためのことばセミナー 2021)
  • Individual differences in early stage English learners in Japan
    (The 12th International Conference in Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2021) 2021)
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Education (3):
  • 2014 - 2019 The University of Tokyo Division of Educational Psychology
  • 2012 - 2014 Keio University Education
  • 2003 - 2007 Keio University
Professional career (2):
  • 学士(商学) (慶應義塾大学)
  • 修士(教育学) (慶應義塾大学)
Work history (9):
  • 2020/04 - 現在 Hosen College of Childhood Education
  • 2020/04 - 現在 Aoyama Gakuin University
  • 2020/04 - 2022/06 Toyo Eiwa University The Faculty of Human Sciences
  • 2015/04 - 2019/03 独立行政法人日本学術振興会 特別研究員(DC)
  • 2015/04 - 2016/03 東京大学大学院 教育学研究科国際交流室 チューター
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Committee career (4):
  • 2021/10 - 現在 Academics Institute Associate Editor of the European Journal of Social and Behavioural Sciences (EJSBS).
  • 2021/04 - 2022/06 東洋英和女学院大学 教職・実習センター 東洋英和女学院大学 教職課程研究年報 編集委員
  • 2013/04 - 2014/03 The Tokyo Conference on Psycholinguistics Committee
  • 2012/04 - 2014/03 The Tokyo Conference on Psycholinguistics Proceedings Editorial Board
Association Membership(s) (4):
関東甲信越英語教育学会 ,  全国英語教育学会 ,  日本発達心理学会 ,  日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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