Rchr
J-GLOBAL ID:202001017306715697   Update date: Jan. 30, 2024

Sakajiri Akihiro

サカジリ アキヒロ | Sakajiri Akihiro
Affiliation and department:
Research field  (2): History - Asia/Africa ,  Education - general
Research keywords  (5): 東洋史 ,  中央ユーラシア史 ,  内陸アジア史 ,  敦煌学 ,  ライティング
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2020 - 2023 「ダメな科学ライティング」をさせないための高大接続による探究学習教育法の研究
  • 2020 - 2023 石窟史料からみた敦煌オアシス地域の研究
  • 2016 - 2020 Historical Study of Donor Portraits in the Dunhuang Caves
  • 2016 - 2020 Research on providing the learning contents for science academic writing based on the mined data from research paper corpora
  • 2014 - 2018 Reconstruction and Integration of Researches into Dunhuang Turfan Texts through Multilingual Comparative Analyses
Show all
Papers (9):
  • 赤木 崇敏, 坂尻 彰宏. 楡林窟供養人敘録選注(二集). 敦煌石窟における供養人像の歴史学的研究. 2020. 23-123
  • Hori Kazunari, Sakajiri Akihiro, Shindo Shuichi, Kakizawa Hisanobu, Kim Honggun, Tanaka Seiki, Takebayashi Sachiko, Ohizumi Yukihiro, Miyazaki Yushiro. Practice of Academic Writing Education for High School Students working through collaboration between high school and university. 2020. 8. 8. 51-60
  • 吉本 真代, 和嶋 雄一郎, 坂尻 彰宏, 堀 一成. 大学入学者の高校での「書く」経験は変化しているのか-大阪大学入学時アンケートより探究学習に着目して-. 大阪大学高等教育研究. 2020. 8. 13-19
  • 村岡 貴子, 堀 一成, 坂尻 彰宏. 大阪大学における日本語ライティング教育の実践 : 2017年度の留学生および一般大学院生を対象とした各授業の報告から. 大阪大学国際教育交流センター研究論集. 2018. 22. 23-32
  • Hori Kazunari, Yamaguchi Kazuya, Sakajiri Akihiro, Negishi Chiharu. Course Design of Academic Writing for Students Majoring in Natural Science as the First-Year Experience. 2017. 5. 63-69
more...
MISC (2):
  • HORI Kazunari, SAKAJIRI Akihiro, ISHIJIMA Dai. Creation of Teaching Materials for Japanese Academic Writing, Using Frequency Information Retrieved from the BCCWJ Corpora Data. IEICE technical report. Natural language understanding and models of communication. 2013. 113. 213. 1-6
  • Hori Kazunari, Sakajiri Akihiro. Attempt to Provide Educational Support for Japanese Academic Writing, Using Frequency Information Retrieved from the BCCWJ Core Corpora Data. Technical report of IEICE. Thought and language. 2012. 112. 339. 23-27
Books (4):
  • 阪大生のためのアカデミック・ライティング入門 第4版
    大阪大学全学教育推進機構 2019
  • 阪大生のためのアカデミック・ライティング入門 第3版
    大阪大学全学教育推進機構 2016
  • 阪大生のためのアカデミック・ライティング入門 第2版
    大阪大学全学教育推進機構 2015
  • 阪大生のためのアカデミック・ライティング入門
    大阪大学全学教育推進機構 2014
Professional career (1):
  • 博士(文学) (大阪大学)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page