Rchr
J-GLOBAL ID:202001020550641426   Update date: Oct. 27, 2023

Nishida Yoshikazu

ニシダ ヨシカズ | Nishida Yoshikazu
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (5): 教育委員会制度 ,  教育委員準公選運動 ,  教育行政学 ,  社会教育 ,  生涯学習
Papers (6):
  • 西田 喜一. 地方教育行政にかかわる行政権の強化は,学習・教育になにをもたらすのか-特集 教育の自由,学ぶ権利を取り戻す. 日本の科学者 / 日本科学者会議 編. 2023. 58. 6. 306-310
  • 鬼頭 孝佳, 西田 喜一. 図書館におけるCOVID-19対応 : ガイドラインとその実践 (第47回研究集会編). 図書館評論 = The library review. 2021. 62. 29-41
  • NISHIDA Yoshikazu. Contemporary Significance of the Quasi-election of Board of Education Members During the 1980's Civic Movement of Takatsuki City, Japan : Lessons Inspired by a Resident Autonomy Movement that Urged a Board of Education System Reform. Bulletin of the Graduate School of Education and Human Development. Educational Sciences. 2021. 68. 1. 83-95
  • 西田喜一. ビフォアーコロナからの教育行政の脆さー方法としての学校休業要請ー. 人権と部落問題. 2020. 72. 11. 31-38
  • 西田喜一 神谷千春. 大都市圏郊外自治体との連携とCDの役割:岸和田市との連携を中心に. 大学地域連携研究. 2015. 2. 21-27
more...
MISC (1):
  • 西田 喜一, 鬼頭 孝佳. 主体的・対話的で深い学びのための「聴く力」. 全国大学国語教育学会国語科教育研究:大会研究発表要旨集. 2020. 139. 267-270
Lectures and oral presentations  (22):
  • 地方教育行政にかかわる行政権の強化は、学習・教育になにをもたらすのか
    (日本科学者会議第24回総合学術研究集会in大阪 2022)
  • コロナ禍はなぜ「戦前」を想起させるのか--戦前/戦後の連続性と断絶
    (社会文化学会中部部会 2021)
  • 対話型鑑賞法をベースとしたWEBラジオの試み -ラ美ットの可能性
    (全日本博物館 第47回研究大会 2021)
  • ジェンダー/セクシュアリティ教育の隘路
    (日本女性学会2021年大会 2021)
  • 社会教育施設の展示におけるジェンダー/セクシュアリティ・トラブル
    (日本展示学会 第40回研究大会 2021 2021)
more...
Education (2):
  • 2018 - 現在 Nagoya University
  • 2012 - 2014 Wakayama University Graduate School of Education
Work history (6):
  • 2023/10 - 現在 Wakayama University Faculty of Education
  • 2021/04 - 現在 Wakayama University
  • 2019/04 - 2020/03 Wakayama University
  • 2018/05 - 2019/03 Wakayama University
  • 2018/04 - 2018/09 Nagoya University Center for Gender Equality
Show all
Committee career (1):
  • 2022/09 - 現在 日本科学者会議 『日本の科学者』編集委員
Association Membership(s) (1):
日本科学者会議
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page