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J-GLOBAL ID:202002230154626825   Reference number:20A0987481

Junior high school students’ Understanding of the Tentativeness of Scientific Knowledge: After the Change in the Course of Study for the Elementary Schools (1998).

中学生の「科学の暫定性理解」の実態 - 平成10年小学校学習指導要領改訂後の中学生の調査結果から -
Author (2):
Material:
Volume: 39  Issue:Page: 13-20(J-STAGE)  Publication year: 2017 
JST Material Number: U1157A  ISSN: 2424-1784  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
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JST classification (1):
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Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education 
Reference (11):
  • 中央教育審議会(2008)「幼稚園,小学校,中学校,高等学校及び特別支援学級の学習指導要領等の改善について(答申)」p.56.
  • 文部省(1999)『小学校学習指導要領解説 理科編』p.11.
  • 石井雅幸・角屋重樹(2015)「学習指導要領の改定による小学生の科学の暫定性の理解の影響」『日本教科教育学会誌』第37巻,No.4,1-9.
  • 角屋重樹(1991)「中学生は科学の暫定性という特質をどのようにとらえているか」『日本教科教育学会誌』第15巻,第1号,17-21.
  • 養老孟司・角屋重樹他(2015)『みらいをひらく小学校理科3年』教育出版.
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