Art
J-GLOBAL ID:202002243246701761   Reference number:20A0998438

University Students’ Understanding of Developmental Disorders and Their Support-Oriented Attitude Toward Their Peers with Developmental Disorders

大学生の「発達障害についての理解度」と「発達障害学生に対する援助意識」との関連性
Author (3):
Material:
Volume: 20  Issue:Page: 348-358  Publication year: May. 10, 2020 
JST Material Number: L5131A  ISSN: 1345-9171  Document type: Article
Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Reference (21):
  • Eisenberg, N. (1992). The Caring Child. Harvard University Press. (アイゼンバーグ, N., 二宮克美・首藤敏元・宗方比佐子 (共訳)(1995). 思いやりのある子どもたち 向社会的行動の発達心理- 北大路書房)
  • 箱井英寿・高木修 (1987). 援助規範の性別, 年代, および世代間の比較. 社会心理学研究, 3(1), 39-47.
  • Hendrickx, S. (2009). Asperger Syndrome and employment : What people with Asperger Syndrome really want. Jessica Kingsley Publishers.
  • Hoffman, M.L. (2000). Empathy and moral development. Cambridge University Press, Cambridge. (ホフマン, M.L, 菊池章夫・二宮克美 (訳) (2001).共感と道徳性の発達心理学 川島書店)
  • 川住隆一・吉武清實・西田充潔・細川徹・上埜高志・熊井正之・田中真理・安保英勇・池田忠義・佐藤静香 (2010).大学における発達障害のある学生への対応 四年制大学の学生相談機関を対象とした全国調査を踏まえて- 東北大学大学院教育学研究科研究年報, 1, 435-462.
more...

Return to Previous Page