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J-GLOBAL ID:202002245428425231   Reference number:20A0844209

Possibility of Applying Social Impact Bonds and a Proposed Scheme for Public Transportation in Sparsely Populated Areas of Japan

地方公共交通分野へのソーシャル・インパクト・ボンドの導入可能性と運用スキームの提案
Author (1):
Material:
Volume: 38  Issue:Page: 477-485  Publication year: Mar. 30, 2020 
JST Material Number: Y0829A  ISSN: 0912-9731  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
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JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Development,redevelopment,and urban improvement  ,  Urban problems,urban disaster prevention 
Reference (17):
  • 1) 国土交通省(2015)(参照2019.5.19):国家戦略特区WGヒアリング説明資料,(オンライン),入手先<https://www.kantei.go.jp/jp/singi/tiiki/kokusentoc_wg/hearing_s/150917shiryou04-01.pdf>
  • 2) 田中耕市(2009):中山間地域における公共交通の課題と展望,経済地理学年報55巻1号,pp.33-48.
  • 3) 土井勉(2008):公共交通を取り巻く負のスパイラルからの脱却と事業主体-まちづくりと総合交通政策と経営の視点から,運輸と経済68(4),pp.24-32.
  • 4) 市川嘉一(2013):全国市区調査からみたコミュニティバス・乗合タクシーの導入・運行・利用の全国的実態に関する考察:「持続可能な生活交通」の視点に着目して,交通学研究:研究年報(56),pp.107-114.
  • 5) 横山大輔,片岡正昭(2003):コミュニティバスの導入プロセスと自治体間波及に関する考察-東京近郊の事例より,都市計画論文集38(3),pp 481-486.
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