Art
J-GLOBAL ID:202002258104806991   Reference number:20A1717811

Practical and Survey Report of a Programming Workshop for Girls

女子を対象としたプログラミング・ワークショップの実践と定性調査
Author (1):
Material:
Volume:Page: 17-23(J-STAGE)  Publication year: 2020 
JST Material Number: U1788A  ISSN: 2434-3463  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
System programmings in general  ,  Engineering education 
Reference (5):
  • 1) 文部科学省 (2018), 小学校プログラミング教育の手引.
  • 2) 総務省 (2016), 若年層に対するプログラミング教育の普及推進(平成28年度~), https://www.soumu.go.jp/main_sosiki/joho_tsusin/kyouiku_joho-ka/jakunensou.html (2020年2月18日参照).
  • 3) 総務省 (2015), プログラミング人材育成の在り方に関する調査研究報告書.
  • 4) 岡崎善弘・大角茂之・倉住友恵・三島知剛・阿部和広 (2017), プログラミングの体験形式がプログラミング学習の動機づけに与える効果, 日本教育工学会論文誌, 41(2),169-175.
  • 5) OECD (2015), The ABC of Gender Equality in Education: Aptitude, Behaviour, Confidence, PISA, OECD Publishing.
Terms in the title (3):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page