Art
J-GLOBAL ID:202002282101577799   Reference number:20A1721947

Current Issues of Natural Disasters as Described in Recent Science Education -Development and Features of Science Education since Heisei-era Natural Disasters, Supported by the Revised Course of Study-

近年の理科教育における自然災害の取扱いの現状と課題 -平成に発生した自然災害と学習指導要領改訂等から捉えた理科教育への影響-
Author (2):
Material:
Volume: 60  Issue:Page: 569-577(J-STAGE)  Publication year: 2020 
JST Material Number: U2244A  ISSN: 2187-509X  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education 
Reference (31):
  • 防災教育開発機構(2009)「防災教育支援事業平成20年度報告書-大震災が生んだ新たな防災教育を全国に普及-」7. Retrieved from https://jishin.go.jp/main/bosai/kyoiku-shien/02hyogo/20_hyogo.pdf (accessed 2019.09.22)
  • 藤岡達也・大辻永・山田俊弘(1999)「科学教育における自然災害の取り扱いについて」『科学教育』第23巻,第1号,3-13.
  • 藤岡達也(2001)「「理科学習」と「総合的な学習」との連携を踏まえた「自然災害に関する学習」や「防災教育」について:兵庫県南部地震以後の動向を中心として」『理科教育学研究』第41巻,第3号,13-20.
  • 復興庁(2018)「東日本大震災からの復興の状況に関する報告」Retrieved from http://www.reconstruction.go.jp/topics/main-cat1/20181130_kokkaihoukoku.pdf (accessed 2019.06.28)
  • 国立教育政策研究所(2015)『生きるための知識と技能6 OECD生徒の学習到達度評価(PISA)-2015年調査国際結果報告書』明石書店,70.
more...

Return to Previous Page