Rchr
J-GLOBAL ID:202101009379044639   Update date: Jun. 04, 2024

Mizoguchi Yu

ミゾグチ ユウ | Mizoguchi Yu
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://www.yuumz0314.com/
Research field  (2): Tertiary education ,  Educational psychology
Research keywords  (4): Youth and Adolescent Psychology ,  career development ,  Role Models ,  higher education
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2022 - 2026 「ロールモデルから学ぶキャリア形成ワークショップ」のプロトタイプの開発研究
  • 2021 - 2025 Theoretical and Empirical Research on Student Developmental Reflection through Experiential Learning: A Synthesis of Student Development Theory in College
  • 2021 - 2024 初期キャリアのリーダーシップ発揮に繋がるオンライン下の効果的な大学での学びの研究
  • 2019 - 2023 高大接続・トランジションを見据えた高校IRとカリキュラムアセスメントの開発
  • 2020 - 2021 カリキュラム・マネジメントを通じた生徒のコンピテンシー育成ー授業手法の改善と評価指標の開発ー
Papers (18):
  • KAWATSUMA Atsushi, MIZOGUCHI Yu. Effect of Reflection on Class Comprehension in Active-learning-based Instruction. Japan Journal of Educational Technology. 2024. 47. Suppl. 73-76
  • 溝口侑. キャリア教育型の入学前教育「桐蔭プレアド」への参加が入学前後の学生の学びと成長に与える影響. 初年次教育学会誌. 2023. 15. 1. 58-64
  • 大野 真理子, 磯 尚吾, 河西 奈保子, 溝口 侑. 高大連携活動における大学教員と学生の役割に関する一考察 --1 回で完結する講演型の事例に着目して--. 大学入試研究ジャーナル. 2023. 33. 147-154
  • A Study on the Learning Strategies Used by Elementary School Students in Online Learning during a School Closure of COVID-19. 2022. 47. 103-110
  • A longitudinal study of the relationship between role models and career development among high school students. 2022. 46. Suppl. 133-136
more...
MISC (2):
  • 川妻篤史, 溝口侑. トランジションを見据えた学園のIR(小特集 大学におけるIRの活用事例). 大学時報. 2022. 405. 84-89
  • 溝口侑. オンライン授業の普及と学生の学び. 知能と情報(日本知能情報ファジィ学会誌). 2022. 34. 1. 14-19
Lectures and oral presentations  (62):
  • AL型授業における学習者の不安と授業環境認知および心理的安全性との関連
    (第30回大学教育研究フォーラム 2024)
  • 初期キャリアのeリーダーシップに影響を与える大学時代の学習経験 -大学4年時の自己調整学習と経験学習の比較検討から-
    (第30回大学教育研究フォーラム 2024)
  • 初期キャリアの組織社会化と心理的安全性がオンラインにおけるリーダーシップ自己効力感に与える影響
    (日本リーダーシップ学会第8回研究講演会 2023)
  • 臨床検査技師養成課程におけるキャリア教育プログラムの効果とキャリア意識転換の検証
    (第17回日本臨床検査学教育学会学術大会 2023)
  • 準正課での高大連携プログラムの実施と学生の成長--桐蔭横浜大学の事例の検討--
    (大学教育学会第45回大会 2023)
more...
Education (4):
  • 2018 - 2021 Kyoto University Graduate School of Education
  • 2016 - 2018 Kyoto University Graduate School of Education
  • 2014 - 2016 Kyoto University Faculty of Education
  • 2007 - 2011 Kyoto University Faculty of Integrated Human Studies
Professional career (1):
  • Master of Education (Kyoto University)
Work history (1):
  • 2021/04 - 現在 Toin University of Yokohama Teaching and Learning Institute Lecturer
Committee career (3):
  • 2021/04 - 現在 Japan Society of Youth and Adolescent Psychology research committee
  • 2022/04 - 2023/04 大学教育学会 研究力向上委員会
  • 2021/04 - 2022/03 Ritsumeikan Uji Junior and Senior High School World Wide Learning
Association Membership(s) (7):
The Japanese Psychological Association ,  The Japanese Association of Education Psychology ,  The Japanese Society for the Study of Career Education ,  Japan Association of College and University Education ,  Japan Society for Educational Technology ,  Japanese Association of First-Year Experience at Universities and Colleges ,  Japan Society of Youth and Adolescent Psychology
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page