Rchr
J-GLOBAL ID:202101011734146876
Update date: Aug. 28, 2022
SEIKO KOCHI
SEIKO KOCHI
Affiliation and department:
Job title:
Associate Professor
Research field (2):
Early childhood education and childcare
, Early childhood education and childcare
Research keywords (4):
Musical expression
, Early chaildhood music education
, PIano performance
, Piano introductory education
Papers (7):
-
Seiko Kochi,Akemi Ono. A study of a lesson program “Piano Instruction Method” by thepiano introduction method for infants ~ An analysis from the point of view of active learning ~. 2019. 49. 47-54
-
Seiko Kochi,Akemi Imaizumi,Takemi Motizuki. Inner spiritual growth by piano lessons and basic guidelines in giving such lessons in Chaildcare Academy. 2019. 49. 67-91
-
尾野明美, 佐藤みどり, 齊藤史夫, 水野道子, 高地誠子, 中山貴太. アクティブラーニング型授業の学習効果に関する基礎的研究~短縮版尺度の作成と信頼性・妥当性の検討~. 小田原短期大学研究紀要. 2018. 48. 1-8
-
Seiko Kochi,Akemi Imaizumi,Takemi Motizuki. A Study on the Music Play ‟ to foster Listening ability of 2 year old Child(1) ~The content and the Sound Environment created by Educational Practitioner ~. 2018. 48. 19-37
-
Akemi Imaizumi,Masumi Miyagawa,Kaoru Usami,Takemi Motizuki,Rika Higasimoto,Seiko kochi. Study of expression play to foster sensitivity in childhood (1) Analysis ~ of ~ OdaTan Club music play of the small group in the infant classroom. 2017. 47. 64-88
more...
MISC (9):
-
高地誠子. 『ピアノを用いた豊かな音楽表現~「カエルの合唱」のアレンジより~』 「きらきら星変奏曲」ハ長調K.265より抜粋 モーツァルト作曲 「カエルの合唱のアレンジ」(学生のアレンジ作品より高地誠子編曲). 全国大学音楽教育学会関東地区学会会報令和2年度. 2021. 17
-
Seiko Kochi. “Music Play of Listening to the Sound of Rain” from the Method of Klaus・Runze Piano Introductory Method 1, Starting from Listening to the Sounds of Rain for Three-year-old Children. 2019. 35. 22-33
-
Seiko kochi. The Expression Play by the Image of ”TANABATA" ~Development of the general Program for infants (2~3years old) Vol.1~. 2019. 49. 345-355
-
高地誠子. 響きを聴くことから始める3歳児向けピアノ導入1「雨の音あそび~クラウス・ルンツェメソッドより~」. (公財)日本ピアノ教育連盟 第35回全国研究大会要項. 2019. 12-12
-
Seiko Kochi. Klaus Runze “TWO HANDS・TWELVE NOTES” A. Picture Book for Young Pianist - without Musical Score- :A study of Guidance for Starting Piano Lessons to Small Children(No.1). 2017. 33. 49-61
more...
Books (7):
-
「アクティブラーニング対応『乳児保育II』~一日の流れで考える発達と個性に応じた保育実践~」改訂初版第3刷発行
萌文書林 2021
-
「幼稚園教諭・保育士養成課程『子どものための音楽表現技術』~感性と実践力豊かな保育者へ~」第2版第5刷発行
萌文書林 2021
-
「『表現指導法』-感性を育て、表現の世界を拓く-」初版第2刷発行
萌文書林 2021
-
教育・保育実習に役立つ『部分実習指導案集』初版第3刷発行
萌文書林 2020
-
「アクティブラーニング対応『乳児保育』~一日の流れで考える発達と個性に応じた保育実践~」」初版第1刷
萌文書林 2018
more...
Lectures and oral presentations (17):
-
『ピアノを用いた豊かな音楽表現~「カエルの合唱」のアレンジより~』 「きらきら星変奏曲」ハ長調K.265より抜粋 モーツァルト作曲 「カエルの合唱のアレンジ」(学生のアレンジ作品より高地誠子編曲)
(全国大学音楽教育学会関東地区学会第3回研究会 2021)
-
特別授業:「クラウス・ルンツェ著『ふたつの手・12のキー』の教材を使った幼児の為のピアノ導入法」
(フェリス女学院大学音楽学部演奏学科「ピアノ指導ワークショップ」 2019)
-
特別授業:「クラウス・ルンツェ著『ふたつの手・12のキー』の教材を使った幼児の為のピアノ導入法」
(フェリス女学院大学音楽学部演奏学科「ピアノ指導ワークショップ」 2019)
-
特別授業:「クラウス・ルンツェ著『ふたつの手・12のキー』の教材を使った幼児の為のピアノ導入法」
(フェリス女学院大学音楽学部演奏学科「ピアノ指導ワークショップ」 2019)
-
響きを聴くことから始める3歳児向けピアノ導入1「雨の音あそび」~クラウス・ルンツェメソッドより~
(第35回全国研究大会 2019)
more...
Works (15):
-
第6回ピアノ発表会
高地誠子 2021 -
-
第5回ピアノ発表会
高地誠子 2019 -
-
第4回ピアノ発表会
高地誠子 2018 -
-
「チェコフィルハーモニー弦楽三重奏団・川村よしみ&高地誠子」
高地誠子 チェコフィルハーモニー弦楽三重奏団 2017 -
-
第3回ピアノ発表会
高地誠子 2016 -
more...
Education (1):
- 1984 - 1986 Musashino Academia Musicae Graduate School, Division of Music
Professional career (1):
Work history (9):
- 2020/04 - 現在 東京未来大学 こども心理学部 こども心理学科 助教授・准教授
- 1994/04 - 2021/03 フェリス音楽教室 実技科 非常勤講師
- 2019/04 - 2020/03 小田原短期大学 保育学科 助教授・准教授
- 2015/04 - 2019/03 小田原短期大学 保育学科 専任講師
- 1989/04 - 2015/03 小田原女子短期大学 幼児教育学科 専任講師
- 1988/10 - 1989/07 日本音楽高等学校 普通科、音楽科
- 1988/04 - 1989/07 小野学園附属幼稚園 課外授業(リトミック・音感教育) 非常勤講師
- 1987/04 - 1988/03 横須賀学院 横須賀学院中等部、高等部
- 1986/05 - 1987/03 横須賀学院 横須賀学院初等部
Show all
Association Membership(s) (3):
全国大学音楽教育学会
, 一般社団法人日本保育学会
, 公益財団法人日本ピアノ教育連盟
Return to Previous Page