Rchr
J-GLOBAL ID:202101015793577207   Update date: Mar. 01, 2024

Oka Hideaki

オカ ヒデアキ | Oka Hideaki
Affiliation and department:
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (4): フィードバック ,  第二言語ライティング ,  言語テスト ,  言語的誤り
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2022 - 2024 読み手と書き手の意思疎通を目指したライティング指導:訂正フィードバックに着目して
Papers (9):
  • Akiyo Hirai, Hideaki Oka, Takeshi Kato, Hiroki Maeda. Development and validation of an English test measuring EFL learners’ critical thinking skills. Language Testing in Asia. 2022. 12. 1
  • The relationship between critical thinking dispositions and skills of Japanese EFL learners. Studies in Foreign Language Education. 2022. 44
  • 岡秀亮, 加藤剛史. 読み手の理解度を考慮した英作文の正確性指標の量的妥当化:どのような誤りが“重い”のか. EIKEN BULLETIN. 2022. 33
  • Reliability and optimal designs for measuring accuracy in L2 writing with a weighted clause ratio. Annual review of English language education in Japan (ARELE). 2021. 32. 49-64
  • Hirai, A, Maeda, H, Oka, H, Kato, T, Nakano, E. The Development of an English Test for Measuring Critical Thinking Skills : A Pilot Study. 2020. 64. 205-225
more...
Books (1):
  • 教育・心理系研究のためのRによるデータ分析 : 論文作成への理論と実践集
    東京図書 2022 ISBN:9784489023774
Lectures and oral presentations  (9):
  • 判的思考力と創造性を評価するための英文要約課題と自由英作文課題の開発: アンケートと自由記述に基づく表面的妥当性の検証
    (全国英語教育学会 2023)
  • Developing and validating a framework for critical thinking and creativity skills for English language learners using writing tasks
    (New Directions East Asia 2022)
  • Reliability of the weighted clause ratio for measuring L2 writing accuracy: A generalizability theory approach
    (American Association for Applied Linguistics (AAAL), Virtual conference 2021)
  • L2ライティングにおける正確性指標-指標間の関係性に着目して-
    (日本言語テスト学会第23回 (遠隔) 全国大会 2020)
  • Validating an English test of critical thinking ability for EFL learners
    (ECOLT (East Coast Organization of Language Testers) & CUALHE (The Consortium on Useful Assessment in Language and Humanities Education) 2019)
more...
Education (4):
  • 2019 - 2022 筑波大学大学院 人文社会科学研究科 現代語・現代文化専攻 言語情報分野 博士後期課程
  • 2017 - 2019 筑波大学大学院 教育研究科 教科教育専攻 英語教育コース
  • 2013 - 2017 白鷗大学 教育学部 発達科学科 英語教育専攻
  • 2016 - 2016 University of Bergen
Work history (5):
  • 2022/04 - 現在 長野県立大学 グローバルマネジメント学部グローバルマネジメント学科
  • 2019/04 - 2022/03 公益財団法人 日本英語検定協会 インターンシップ
  • 2019/04 - 2022/03 常磐大学 非常勤講師
  • 2019/04 - 2020/03 茨城県立藤代紫水高等学校 非常勤講師 (英語)
  • 2017/04 - 2018/03 筑波大学附属坂戸高等学校 非常勤講師 (英語)
Committee career (2):
  • 2020/04 - 現在 日本言語テスト学会 (JLTA) ワークショップ運営委員
  • 2021/09 - 2022/03 Asian Association for Language Testing Student Committee
Awards (2):
  • 2020/05 - (財)日本英語検定協会・研究助成 研究部門 「英検」研究助成
  • 2019/03 - 筑波大学大学院 教育研究科長賞
Association Membership(s) (8):
中部地区英語教育学会 (CELES) ,  American Association for Applied Linguistics (AAAL) ,  大学英語教育学会 (JACET) ,  外国語教育メディア学会 (LET) ,  日本言語テスト学会 (JLTA) ,  関東甲信越英語教育学会 (KATE) ,  全国英語教育学会 (JASELE) ,  筑波英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page