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J-GLOBAL ID:202101018897644576   Update date: May. 19, 2024

Sugimoto Yoshitaka

スギモト ヨシタカ | Sugimoto Yoshitaka
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): English linguistics
Research keywords  (1): extensive reading, CALL
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2020 - 2023 英語プレゼンテーションとパターンプラクティスの有機的な連携による音声活動の充実化
  • 2019 - 2021 「学びのアトリエ」と「つなぐ展示」によるSTEAM教育の充実化と国際展開~学びの表現活動と多様な他者との相互鑑賞による触発の連環に向けて~
  • 2018 - 2019 Skypeやオンライン教材を活用した英語コミュニケーション力の育成-STEAM教育の実践と複数教科との連携から海外への発信まで-
  • 2011 - 2015 A Stuy on Applied Linguitics using ICT
  • 2008 - 2010 Development of Applied Linguistic Studies assisted by ICT
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Papers (7):
  • English Spiral-Type Approach for High School-University Collaboration -Report on Practice of Speed Reading, Extensive Reading, and Oral Reading at a University. Studies in Language Science Working Papers. 2023. 13. 51-65
  • Yoshitaka SUGIMOTO, Yasushi TSUBOTA. Development and Practical Implementation of ICT Materials for Spiral-Based Learning of English -In-class practice on extensive reading, ICT-based speed reading and oral reading materials with feedback explanations to the class-. Language Learning and Educational Linguistics 2022. 2023. 9-21
  • 杉本喜孝, 坪田康. Enhancement of Speech and Reading Comprehension Activities Based on Reflection of English Extensive Reading and Oral Reports-A Study on the Construction of a Loop Organically Connecting Out-of-Class Extensive Reading and In-Class Activities-. 電子情報通信学会技術研究報告(Web). 2021. 121. 308. 25-29
  • Yoshitaka Sugimoto, Chinatsu Kojima, Maya Toyama, Michi Shizuya. Developing Speaking Skills through Shadowing Activity-For High School Students. The Zen-Ei-Ren Magazine. 2019. 57. 26-28
  • 坪田 康, 杉本 喜孝. STEAMを基礎とした英語交流活動の設計. 電子情報通信学会技術研究報告集 思考と言語. 2018. 118. 99. 57-62
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MISC (28):
  • Yasushi TSUBOTA, Yoshitaka SUGIMOTO. A Study of Spiral based English Learning Using Reflection with Online Forms -Customization of speech instruction by teachers experience sharing among students and introduction of reflection over classes-. IEICE Technical Report. 2022. 122. 304. 37-42
  • 杉本喜孝. 洋書のコースブックってどうやって使うの?. Cambridge出版 Japan Booklet. 2021. 2-2
  • 小柳 和喜雄, 杉本 喜孝. STEAM教育を学校組織で進めていく際の研究主任チームの役割. 日本教育工学会研究報告集 JSET21-1-A3. 2021
  • 杉本喜孝. 2019年度(第45回)実践研究助成(特別研究指定校)活動報告(成果報告書). パナソニック教育財団 助成先一覧成果報告書 http://www.pef.or.jp/school/grant/special-school/nanyo. 2021
  • 杉本喜孝. 2019年度(第45回)実践研究助成(特別研究指定校)活動報告(1~3月期). パナソニック教育財団 助成先活動報告書 http://www.pef.or.jp/school/grant/special-school/nanyo. 2021
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Books (15):
  • Power Presentation [New Edition]
    2024 ISBN:9784384335323
  • BLUE MARBLE : English communication III
    SUKEN SHUPPAN 2024 ISBN:9784410841811
  • 生徒一人ひとりのSDGs社会論 : 教育という文脈における理論と実践
    コスモピア 2023 ISBN:9784864541916
  • BLUE MARBLE English Communication II
    2023 ISBN:9784410841767
  • BIG DIPPER English Logic and Expression II
    2023 ISBN:9784410842511
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Lectures and oral presentations  (41):
  • A Career Guidance (for the second-year students at Osaka Prefectural Otori Senior High School)
    (2023)
  • 英語スパイラル型授業の高等学校への展開​ ー高大連携への提案ー
    (日本英語教育学会・日本教育言語学会第53回年次研究集会 (JELES-53: 2023) 2023)
  • Unavoidableness- Let's give it a try! - A Lecture on the Common Test for University Admissions
    (2023)
  • オンラインフォームによるリフレクションを活用した英語スパイラル型学習の一検討 ​ ~ 教員による音声指導の適応・学習者同士の経験の共有・システマティックなリフレクションの導入 ~
    (思考と言語研究会 2022)
  • 英語多読および口頭レポートのリフレクションに基づく音声活動・読解活動の充実化の検討-授業外多読活動と授業内活動を有機的につなぐループ構築のための一検討-
    (思考と言語研究会 2021)
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Education (1):
  • 2015 - 2017 Ritsumeikan University Graduate School of Language Education and Information Science
Work history (7):
  • 2024/04 - 現在 大谷大学, 講師
  • 2021/04 - 現在 Tezukayama Gakuin University Faculty of Liberal Arts Department of Liberal Arts Associate Professor
  • 2019/04 - 2022/03 神戸学院大学 講師
  • 2017/04 - 2021/03 京都府立高等学校附属中学校 教諭
  • 1999/04 - 2017/03 京都府立高等学校 教諭
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Committee career (4):
  • 2006/04 - 2009/03 京都府立高等学校英語教育研究会 CALL部会長
  • 2006/04 - 2007/03 文部科学省 教科書調査員
  • 2003/04 - 2006/03 京都府立高等学校英語教育研究会 テスト・評価部会長
  • 2000/04 - 2003/03 京都府立高等学校英語教育研究会 常務理事
Awards (2):
  • 2019/08 - EUROCALL Best Poster Awards Practical Shadowing Activities in class with the reflection of CMC with Filipino teachers
  • 2015/12 - 立命館大学 2015年度立命館大学リサーチプロポーザルコンテスト敢闘賞 小中高教育を見通した高校生向け英語CALL教材開発の試み
Association Membership(s) (6):
Japan Association for the Study of Teaching English ,  The English Language Education Society of Japan ,  The Japan Association of College English Teachers ,  The Japan Association of English Teaching in Elementary Schools ,  Japan Society for Educational Technology ,  Kansai English Language Education Society
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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