Art
J-GLOBAL ID:202102238808442099   Reference number:21A0469477

A Study on the Acquisition of the Capacity of Kure College Students to Learn Mathematics Based on Their Basic Reading Comprehension and Learning Conception

基礎的読解力,学習観に基づく呉高専生の数学の学力獲得に関する考察
Author (7):
Material:
Volume: 68  Issue:Page: 6_68-6_76(J-STAGE)  Publication year: 2020 
JST Material Number: L4363A  ISSN: 1341-2167  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=21A0469477&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=L4363A") }}
JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Applied psychology  ,  System and control theory in general 
Reference (8):
  • 1) 文部科学省 : 「中高生を中心とした子供の生活習慣づくりに関する検討委員会」における審議の整理. Webページ, https://www.mext.go.jp/a_menu/shougai/katei/1342469.htm, 参照日 : 2020-4-18
  • 2) 教育のための科学研究所 : リーディングスキルテストについて. Webページ, https://www.s4e.jp/about-rst, 参照日 : 2020-4-11
  • 3) 寺西友理 : 高校生は数学の学習において公式・定理をどのように捉えているか-学習観・学習方略・成績との関連, 早稲田大学大学院教育学研究科紀要 別冊, 16-1, pp.1-13, 2008
  • 4) 赤池祐次, 影山 優, 川勝 望, 小林正和 : 非情報系教員によるMoodleを用いた数学補助教材の作成について, 日本数学教育学会高専・大学部会論文誌, 23 (1), pp.125-138, 2017
  • 5) 影山 優, 赤池祐次, 小林正和, 川勝 望 : 呉高専における到達度試験を活用した数学教育改善の成果分析, 工学教育, 65-3, pp.14-17, 2017
more...
Terms in the title (6):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page