Art
J-GLOBAL ID:202102247341603860   Reference number:21A0191954

Digital Pricing in Japan

デジタル・マーケティング研究の動向 デジタル化時代のプライシング
Author (1):
Material:
Volume: 54  Issue:Page: 16-25  Publication year: Dec. 20, 2020 
JST Material Number: G0726A  ISSN: 0286-9713  Document type: Article
Article type: 解説  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Marketing 
Reference (18):
  • 市嶋洋平(2019).「スーパーの食品価格を動的値下げ 収益が増え,廃棄ロスは3割減に」日経クロストレンドウェブサイト ダイナミック・プライシングは万能か 第7回https://xtrend.nikkei.com/atcl/contents/18/00099/00008/(閲覧日:2020年10月1日).
  • 石井裕明(2019).「価格戦略の基本:ANA」西川英彦・澁谷覚(編著)『1からのデジタル・マーケティング』(第7章,pp. 95-108),碩学舎.
  • 加藤浩(2019).「プライシング・アルゴリズムが市場に与える影響」『西南学院大学経済学論集』54(1/2),23-63.
  • 水越康介(2019).「チャネル戦略の拡張:ウーバー」西川英彦・澁谷覚(編著)『1からのデジタル・マーケティング』(第10章,pp. 139-151),碩学舎.
  • 守口剛(2012).「課金方式のバリエーション」『マーケティング・ジャーナル』32(2),4-19.
more...
Terms in the title (5):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page