Rchr
J-GLOBAL ID:202201007131291723
Update date: Aug. 23, 2024
Kono Anna
コウノ アンナ | Kono Anna
Affiliation and department:
Job title:
Assistant Professor
Research field (2):
Gerontological and community health nursing
, Basic nursing
Research keywords (8):
学校保健
, 在日外国人
, キャリア
, ダイバーシティ
, 外国にルーツを持つ子ども
, migrant
, Women Empowerment
, Global Health Nursing
Research theme for competitive and other funds (4):
- 2024 - 2026 外国人児童生徒を支援する養護教諭の支援ニーズ -養護教諭が直面する困難と対応策の現状から-
- 2024 - 2026 石綿で起こり症状緩和が困難な中皮腫に対するバディナースを用いた包括ケアの実装
- 2022 - 2026 Exploring the nursing practice ability of the second career nurse and career development support that can continue working for a lifetime
- 2023 - 2025 在日ネパール人女性の健康課題と支援ニーズに関する調査
Papers (3):
-
西留美子, 道木恭子, 柳田徳美, 山口亜未, 河野杏奈, 原美鈴. 看護学生が地域事業の参加を通して学べた「地域で暮らす人々を支える」こと. 看護教育. 2024. 65. 2
-
Rina Shoki, Anna Kono, Yuko O Hirano, Edward Barroga, Erika Ota, Yasuko Nagamatsu. Factors Related to job Continuance of Nurses Who Migrated to Japan: A Cross-Sectional Study. Nursing Reports. 2023
-
Anna Kono. Effects of Family Cognitive Behavioral Therapy Interventions on Negative Parenting, Child Maltreatment, and Parent-Child Relationship: A Systematic Review(修士論文). 2021
Lectures and oral presentations (12):
-
中高年外国人女性住民むけ健康教育活動 -緑内障と白内障-
(第25回日本ヒューマン・ケア心理学会学術集会)
-
アスベスト被害者遺族の複雑性悲嘆とグリーフケア -中間報告-
(第25回日本ヒューマン・ケア心理学会学術集会)
-
家族で日本に滞在するネパール人女性の健康課題と支援ニーズー日本の生活で抱えるメンタルヘルスの課題ー
(第25回日本ヒューマン・ケア心理学会学術集会)
-
看護学科1年生が地域事業への参加を通して得た学び
(第43回日本看護科学学会学術集会 2023)
-
学内留学生との異文化交流における看護学生の関心
(一般社団法人日本国際看護学会第7回学術集会 2023)
more...
Education (2):
- 2019 - 2021 St. Luke’s International University Graduate School of Nursing Science Global Health Nursing
- 2011 - 2015 St. Luke's International University School of Nursing
Work history (1):
- 2021/04 - Teikyo Heisei University Faculty of Health Care Department of Nursing Assistant Professor
Awards (1):
- 2018/01 - St. Luke's International University 第12回 聖ルカ・アカデミア 実行委員長賞 災害対策訓練における病棟看護師の取り組み:動画とチェックリストの導入
Association Membership(s) (5):
日本学校保健学会
, 聖路加看護学会
, 日本国際看護学会
, 日本看護管理学会
, 日本看護科学学会
Return to Previous Page