Rchr
J-GLOBAL ID:202201008476191086   Update date: Oct. 28, 2024

Nomura Mei

ノムラ メイ | Nomura Mei
Affiliation and department:
Research field  (1): Linguistics
Research keywords  (4): スペイン語 ,  語用論 ,  談話標識 ,  間投詞
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2022 - 2024 周辺部におけるスペイン語呼びかけ表現に関する語用論的研究
Papers (16):
  • Una propuesta para enseñar el uso pragmático de oye y mira. 2024. 234-244
  • Las funciones pragmáticas de mira, oye y escucha: sus características apelativas y el significado léxico. Estudios de Lingüística Aplicada. 2024. 42. 79. 7-44
  • Mei NOMURA. Funciones de las expresiones apelativas mira, oye y fíjate en posición inicial y final. HISPANICA / HISPÁNICA. 2023. 2022. 66. 25-51
  • 野村明衣. 文頭におけるhombre, mujerの用法について. HISPÁNICA. 2018. 第61号. 91-113
  • 野村明衣. スペイン語の¿verdad?及び¿no?と日本語の「ね」. 福岡大学人文論叢. 2017. 第48巻. 第4号. 1349-1379
more...
Lectures and oral presentations  (21):
  • 知覚動詞から派生した呼びかけ表現の機能 -¿ves? を中心に-
    (日本イスパニヤ学会 第 70 回大会,京都外国語大学 2024)
  • Problems in teaching the apellative forms "oye" and "perdona" in ELE: analysis of the survey of Japanese and Spanish students.
    (2024)
  • 「聞き手めあて」の間投詞 -スペイン語呼びかけ表現の場合-
    (日本フランス語学会 談話会 2023)
  • 呼びかけ表現の位置と機能-¿sabes?, ¿entiendes?, ¿comprendes? を中心に-
    (日本イスパニヤ学会 第 69 回大会,中央大学 2023)
  • A proposal to teach the pragmatic use of "oye" and "mira" through lexical meaning and degree of desemanticization.
    (2023)
more...
Works (2):
  • 『エクスプレサテ -文法から表現へ、スペイン語総合レッスン-』
    野村明衣, 砂原由美 2024 -
  • 『彩りスペイン語』
    辻博子, 野村明衣 2021 -
Education (2):
  • 2011 - 2014 Kobe City University of Foreign Studies Graduate School of Foreign Studies
  • 2009 - 2011 Kobe City University of Foreign Studies Graduate School of Foreign Studies
Professional career (2):
  • Ph.D. (Letters) (Kobe City University of Foreign Studies)
  • Master of Letters (Kobe City University of Foreign Studies)
Association Membership(s) (3):
日本ロマンス語学会 ,  日本語用論学会 ,  日本イスパニヤ学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page