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J-GLOBAL ID:202201014194727455   Update date: Oct. 17, 2024

Yamada Hirokuni

Yamada Hirokuni
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (1): Educational Management, Organization Development, Strategic Management, Learning Environment Design, Educational Technology, Higher Education, Instructional Design, Educational Evaluation, Yōkai, Physical Expression, Workshop
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2024 - 2029 学校の戦略的組織開発におけるポジティブな共有価値の創造の探求
  • 2024 - 2028 文理横断・文理融合教育におけるカリキュラム開発及び学修成果測定に関する総合的研究
  • 2014 - 学校における組織開発が教職員に与える影響の過程の探求
  • 2013 - 学校における組織開発が教職員に与える影響の過程の探求
  • 2012 - 学校における組織開発が教職員に与える影響の過程の探求
Papers (14):
  • YAMADA Hirokuni, ENDO Takeshi. Relationship between Direct and Indirect Assessments and Student Typology: Validation Using a University Student Survey. Japan Journal of Educational Technology. 2024. 48. 3. 495-507
  • 山田 寛邦, 遠藤 健. 入学者のAP認知と入学後の学修行動・成果の関係 -早稲田大学における2時点の学生調査を用いて-. 入試研究ジャーナル. 2024. 34. 74-81
  • Influence of experiences and learning behaviors while in university on alumni's school loyalty and behavior: Based on Waseda University Alumni Survey. 2024. 15. 49-65
  • Yamada Hirokuni, Nakanishi Minami. Evaluation of Differences by Participation Type in a Hybrid Physical Expression Workshop: Focusing on the Process of Effects and Influences Based on Types of Participation. Japanese Journal for Comparative Studies of Dance. 2024. 30. 13-28
  • Osamu Soda, Hiroshi Ueno, Hirokuni Yamada. 早稲田大学社会科学部「ソーシャルイノベーション・アクセラレートプログラム」のカリキュラム改革と効果検証手法. 2023. 2023年度. No.2. 73-75
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Books (10):
  • 2023年度 早稲田大学卒業生調査報告書
    2024
  • 2023年度 早稲田大学学生生活・学修行動調査報告書
    2024
  • 2022年度 早稲田大学卒業生調査報告書
    2023
  • 2022年度 早稲田大学学生生活・学修行動調査報告書
    2023
  • 2021年度 早稲田大学卒業生調査報告書
    2022
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Lectures and oral presentations  (17):
  • 身体表現ワークショップにおけるゲストとのコラボレーションの効果と影響
    (第34回比較舞踊学会大会 2024)
  • 早稲田大学社会科学部「ソーシャルイノベーション・アクセラレートプログラム」 のカリキュラム改革と総合知の育成
    (日本教育工学会2024年秋季全国大会(第45回) 2024)
  • 早稲田大学社会科学部「総合知入門」
    (知識集約型社会を支える人材育成事業(DP)採択校合同企画「未来思考型ワークショップ2024 〜「知識集約型社会を支える人材育成事業(DP)」が創造する大学教育の未来〜 2024)
  • Student Experience, Alumni Activities, and Loyalty in a Japanese University
    (AIR Forum Annual Conference 2024 2024)
  • 早稲田大学 ソーシャルイノベーション・アクセラレートプログラム
    (「知識集約型社会を支える人材育成事業(DP)」 共通テーマ4参加校合同主催・教学マネジメントセミナー2023 「文理横断・分離融合教育を通した学修成果の可視化と学生の成長」 2023)
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Education (4):
  • 2011 - 2016 The University of Tokyo Graduate School of Education(Ph.D.)
  • 2007 - 2010 The University of Tokyo Interfaculty Initiative in Information Studies Graduate School of Interdisciplinary Information Studies
  • 2005 - 2007 Daito Bunka University Graduate School of Bussiness Administration
  • 2001 - 2005 Daito Bunka University Faculty of Business Administration Department of Business Studies and Informatics
Work history (4):
  • 2022/02 - 現在 Waseda University Center for Higher Education Studies (CHES) Junior Researcher(Assistant Professor)
  • 2016/07 - 現在 The University of Tokyo Graduate School of Education Postdoctoral Research Fellow in Education
  • 2020/04 - 2022/02 Doshisha Women's College of Liberal Arts Faculty of Contemporary Social Studies Department of Childhood Studies
  • 2017/10 - 2020/03 The University of Tokyo
Committee career (1):
  • 2022/04 - 現在 早稲田大学社会科学部インテンシブ教育プログラム運営委員会 委員
Association Membership(s) (7):
比較舞踊学会 ,  大学教育学会 ,  日本マネジメント学会 ,  人材育成学会 ,  日本質的心理学会 ,  日本教育経営学会 ,  日本教育工学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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