Rchr
J-GLOBAL ID:202201017292551089   Update date: Jun. 04, 2024

TERADO Takeshi

TERADO Takeshi
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2024 - 2028 不登校のユニバーサル予防を支援する教員研修コンテンツの開発とその効果検証
  • 2022 - 2024 不登校の予兆発見につながる児童生徒による自記式測定尺度の開発
Papers (6):
  • A Study on the Modes and Response of Bullying in the Lower and Middle Grades of Elementary School. : Effective Response Using the Bullying Prevention Program. 兵庫教育大学学校教育学研究. 2021. 34. 189-197
  • A Revision of the Comprehensive Psychological Scale for a Bullying Prevention Program at Schools : Investigation of the Reliability and Validity of Revision and Methods of Application of Scale. ストレスマネジメント研究 = Stress management research. 2019. 15. 1. 2-12
  • 寺戸武志・松本剛・秋光恵子. 自殺予防教育に対する教員の実践動機に関する研究-Study About Teacher's Motivation for Suicide Prevention Education. 2017. 30. 49-53
  • 西岡健児・寺戸武志・秋光恵子・松本剛. セルフモニタリングを活用したSEL-8Sの実践-A Report on the Practice of “SEL-8S” Through the Self-monitoring. 2017. 30. 89-96
  • 秋光恵子・松本剛・古川雅文・北川真一郎・寺戸武志・阿部浩士・堀井美佐. 学校におけるいじめ未然防止プログラムのための包括的測定尺度開発の試み-Development of the Comprehensive Psychological Scale for Bullying Prevention Programs. 2016. 48. 21-28
more...
MISC (16):
  • 泉村靖治, 寺戸武志, 福田裕子. いじめ未然防止に生かせる小学校低・中学年用アセスメントツールの開発-「いじめ未然防止プログラム」の利便性向上に関する研究-. 2022. 132. 55-73
  • 寺戸武志, 松本剛, 秋光恵子. いじめ未然防止に資する資質・能力の育成に係る小学校教員の効力感に関する考察-Consideration on self-efficacy of elementary school teachers for developing qualities and abilities that contribute to the prevention of bullying. 2021. 27. 31-39
  • 藤原 生也, 寺戸 武志, 福田 裕子. 自他の命を大切にする心を育む教育支援に向けて : 中学校における「自殺予防に生かせる教育プログラム」の実践から. 2020. 130. 54-67
  • 寺戸武志, 永浦拡. 対人ストレスに焦点を当てた「いじめ未然防止プログラム」の実践過程-小学4年生を対象に--The process of practicing the "bullying prevention program" focusing on interpersonal stress -For fourth graders-. 2020. 26. 13-21
  • 稲次 一彦, 寺戸 武志, 福田 裕子. 自他の命を大切にする心を育む教育支援に向けて : 自殺予防に生かせる教育プログラムの実践(2). 2019. 129. 49-60
more...
Education (2):
  • 2021 - 現在 Hyogo University of Teacher Education The Joint Graduate School (Ph.D.Program) in Science of School Education Department of Instructional Development in Forefront Issues
  • 2008 - 2010 Hyogo University of Teacher Education Graduate School of Education
Work history (1):
  • 2022/04 - 現在 Joetsu University of Education
Association Membership(s) (4):
日本カウンセリング学会 ,  日本生徒指導学会 ,  日本心理臨床学会 ,  日本ストレスマネジメント学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page