Rchr
J-GLOBAL ID:202201017644987109   Update date: Jan. 30, 2024

Ohmi Yoshihiro

オオミ ヨシヒロ | Ohmi Yoshihiro
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (3): Learning support systems ,  Software ,  Human interfaces and interactions
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 1997 - 1998 Research for Developing a Network System Supporting Collaborative Learning
Papers (15):
  • 大見嘉弘, 滑川敬章, 永井保夫. 情報系高校における3Dプリンタを活用したフィジカルコンピューティング教育の実践. 情報処理学会 情報教育シンポジウム論文集. 2015. 2015. 199-206
  • 大見嘉弘, 水谷正大, 永井保夫. オープンソースによるクリッカーシステムの提案と試作. 情報処理学会 情報教育シンポジウム論文集. 2014. 2014. 2. 201-206
  • Ohmi Yoshihiro, Nagai Yasuo. A Development of Teaching Material of Programming for LED Lighting Which Supports Various Learning Styles. Journal of Tokyo University of Information Sciences. 2012. 16. 1. 11-21
  • 大見嘉弘, 滑川敬章, 永井保夫. 情報系高校におけるセンサを利用したプログラミング教育の実践と評価. 情報教育シンポジウム2012論文集. 2012. 105-112
  • Ohmi Yoshihiro. A Development of Teaching Material for Embedded System and Application to LED Lighting. Journal of Tokyo University of Information Sciences. 2012. 15. 2. 83-95
more...
MISC (1):
  • A Practice of Programming using Sensors on a High School of Informations. 2012. 2012. 5. 1-7
Books (2):
  • 情報科学の基礎
    アイ・ケイコーポレーション 2011 ISBN:9784874922859
  • Java基本プログラミング (IT Text)
    オーム社 2007 ISBN:4274204855
Education (3):
  • 1991 - 1996 Toyohashi University of Technology Graduate School of Engineering
  • 1989 - 1991 Toyohashi University of Technology Faculty of Engineering
  • 1984 - 1989 高松工業高等専門学校 電気工学科
Professional career (1):
  • Dr. Eng. (Toyohashi University of Technology)
Work history (3):
  • 2013/04 - 現在 Tokyo University of Information Sciences Faculty of Informatics
  • 2001/04 - 2013/03 Tokyo University of Information Sciences Faculty of Informatics
  • 1996/04 - 2001/03 The University of Tokyo
Committee career (1):
  • 2016/04 - 2020/03 情報処理学会 専門委員会 会員サービス分野
Association Membership(s) (2):
電子情報通信学会 ,  情報処理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page