Rchr
J-GLOBAL ID:202201020111695115   Update date: Nov. 18, 2024

Nishimura Hiroko

ニシムラ ヒロコ | Nishimura Hiroko
Affiliation and department:
Job title: 講師
Other affiliations (1):
  • 周南公立大学  総合教育部   講師
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (1): 第二言語習得 / 認知心理学 / 定型表現 / 小学校英語
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2024 - 2027 Japanese EFL learners' English orthographic knowledge and its relation with extensive reading
  • 2023 - 2026 The effects of in-class English extensive reading on formulaic sequence production in English writing by Japanese EFL learners
Papers (8):
  • Hiroko NISHIMURA. The effects of oral- and silent-reading-based practice on the formulaic sequence acquisition: A 16-week classroom practice. 2024. (2). 51-63
  • NISHIMURA Hiroko. A comparative analysis of the processing of contextual formulaic and nonformulaic sequences by adult and high school Japanese learners of English. Bulletin of Research Institute, Shunan University. 2023. 1. 91-102
  • Hiroko Nishimura. The effects of practice on processing of formulaic and nonformulaic sequences for Japanese learners of English as a second language. 2021
  • Hiroko Nishimura. Assessing oral reading accuracy and speed in English as a foreign language: An empirical investigation of high-school students in Japan. Human Welfare. 2021. 13. 1. 105-118
  • Hiroko Nishimura. Effects of silent English sentence reading training on processing formulaic and non-formulaic sequence knowledge in the L2 mental lexicon. 2020. 43. 57-76
more...
Books (2):
  • 第二言語習得研究が解き明かす外国語の学習
    くろしお出版 2024 ISBN:9784874249789
  • Thinking about Human Life and Society
    Nan'un-do 2023 ISBN:9784523179504
Lectures and oral presentations  (11):
  • 初級英語学習者(大学1年生)の英文ライティングの分析:産出語彙としての定型表現と語頻度に焦点を当てて
    (全国英語教育学会 第49回福岡研究大会 2024)
  • 定型・非定型表現を含む英文の音読分析:連語部分とその後続部分の比較検討
    (全国英語教育学会 第48回香川研究大会 2023)
  • 黙読・音読学習を伴ったインタラクティブな活動を通した英語定型表現の非明示的学習:教室実践の縦断的研究
    (全国英語教育学会 第47回北海道研究大会 2022)
  • 英語定型・非定型表現を含む英文の黙読トレーニングが連鎖語の意味の適合性判断課題に与える影響:習熟度別の分析
    (全国英語教育学会 第45回弘前研究大会 2019)
  • 5年生から英語活動を体験した学習者の英文音読パフォーマンス:音読速度と音読正確性からの分析と考察
    (小学校英語教育学会 第19回北海道大会 2019)
more...
Education (2):
  • 2017 - 2020 Kwansei Gakuin University
  • 2015 - 2017 Kwansei Gakuin University
Professional career (2):
  • Doctor (Kwansei Gakuin University)
  • Master (Kwansei Gakuin University)
Work history (10):
  • 2024/04 - 現在 周南公立大学 福祉情報学部 講師
  • 2024/04 - 現在 周南公立大学 総合教育部 講師
  • 2022/04 - 現在 周南公立大学 福祉情報学部 講師
  • 2022/09 - 2024/03 Yamaguchi Junior College
  • 2019/04 - 2022/03 Kwansei Gakuin University School of Human Welfare Studies
Show all
Committee career (3):
  • 2024/02 - 2025/03 大学英語教育学会(JACET) 第1号事案委員会国際大会運営委員
  • 2023/04 - 2024/03 大学英語教育学会(JACET)関西 紀要幹事(正)
  • 2022/04 - 2023/03 大学英語教育学会(JACET)関西 紀要幹事(副)
Awards (1):
  • 2017/05 - 独立行政法人 日本学生支援機構 特に優れた業績による第一種奨学金返済全額免除
Association Membership(s) (7):
日本多読学会 ,  大学英語教育学会 ,  小学校英語教育学会 ,  ことばの科学会 ,  関西英語教育学会 ,  全国英語教育学会 ,  外国語教育メディア学会関西支部
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page