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J-GLOBAL ID:202301000638954581   Update date: Dec. 09, 2023

CAO ZHI

ソウ チ | CAO ZHI
Affiliation and department:
Research field  (1): Linguistics
Research keywords  (1): International Chinese Language Education; Comparative Study of Kanji between China and Japan; Usage of Chinese Idiom; Comparative Study of Synonyms between Chinese Language and Japanese Language
Papers (9):
  • 操 智. “个”的语法功能演变分析--以“个”的标记功能为中心--. 広島修大論集. 2023. 63. 2. 133-147
  • Studies on the Reasons for the Same Kanji with Different Meanings in Chinese and Japanese. 2022. 3. 111-112
  • CAO ZHI. Studies on the Reasons for the Same Kanji with Different Meanings in Chinese and Japanese. 2022
  • 操智. “常常”与“往往”意义再考证. 経済科学研究. 2020. 23. 2. 187-202
  • 操智. 汉日量词“枚”历时对照研究. 日中言語対照研究論集. 2018. 20. 50-69
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Books (2):
  • 新400語で学ぶ 中国語入門
    白帝社 2023
  • HSK成語用法解釈・例文・練習
    白帝社 2018
Lectures and oral presentations  (6):
  • 日中両国漢字「真」/“真”の字義の相違が生じた原因に関する研究
    (第十四回中日対照言語学シンポジウム 2023)
  • 后疫情时代日本的大学汉语教育问题分析及新型教学模式探索--以二外汉语课为中心--
    (日本中国語教育学会第21回全国大会 2023)
  • 日中両国の漢字「安」/“安”の意義の相違が生じた原因に関する研究
    (日本漢字学会第5回研究大会 2022)
  • 日中両国の漢字「催」/“催”の意義の相違が生じた原因に関する研究
    (東アジア言語文化学会第3回大会・国際シンポジウム 2022)
  • 日中両国の漢字「悔」/“悔”の意義の相違が生じた原因に関する研究
    (日中対照言語学会第46回大会・国際シンポジウム 2022)
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Education (1):
  • 2016 - 2022 Hiroshima University Graduate School of Integrated Arts and Sciences
Professional career (2):
  • International Chinese Education (BEIJING LANGUAGE AND CULTURE UNIVERSITY)
  • LINGUISTICS (Hiroshima University)
Work history (1):
  • 2023/04 - 現在 Kwansei Gakuin University School of International Studies
Association Membership(s) (6):
The International Association of Chinese-Japanese Contrastive Linguistics ,  East Asian Languages and Cultures Association ,  Japan Society for Cultural Studies of Chinese Characters ,  The Chinese Linguistic Society Of Japan ,  The Association of Japanese Chinese Contrastive Linguistics ,  The Japan Association of Chinese Language Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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