Rchr
J-GLOBAL ID:202301002089106835
Update date: Dec. 03, 2024
GOTO Daijiro
ゴトウ ダイジロウ | GOTO Daijiro
Affiliation and department:
Job title:
professor
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2024 - 2028 調整学習を通じた科学的説明能力の育成を促進する理科授業デザイン方略の開発
- 2016 - 2019 A Study on the Regulation of Science Learning in a Social Context
Papers (16):
-
Goto Daijiro, Komeda Shigekazu, Nakao Yusuke. An Overview of STEAM Education Practices Dealing with Real-World Issues in Japan. 2024. 8. 297-316
-
Goto Daijiro, Noda Hideki. Learning Environment Design for Blended Learning : A Graduate Class Lesson Practice Using Microsoft Teams. 2024. 8. 317-336
-
A New Classification Method of Competencies in STEAM Education toward the Development of Lesson Design in Elementary Schools. 2023. 7. 111-122
-
A Proposal of Learning Process Model in STEAM Education. 2023. 7. 169-178
-
Collaborative Knowledge Building in the Process of Scientific Inquiry Activity : The Measurement of “the Size of the Earth” in Basic Earth Science for Graduate Students. 2023. 7. 150-168
more...
MISC (12):
-
A Roadmap to the Completion of the Master’s Degree Program in the Practical Classroom Inquiry Course. 2024. 8. 906-939
-
井邑 智哉, 下田 芳幸, 後藤 大二郎, 平田 淳, 松尾 敏実, 米田 重和, 堤 公一, 野田 英樹, 江川 美津矢, 小松原 修, et al. 佐賀大学大学院学校教育学研究科(教職大学院) 第5期修了生追跡調査結果の概要. 佐賀大学大学院学校教育学研究科紀要. 2024. 8. 864-905
-
後藤大二郎, 北島光浩, 和田一郎, 米田重和. STEAM教育における知識構築プロセス-小学校第5学年ハザードマップづくりを例にして-. 日本理科教育学会九州支部大会発表論文集(Web). 2023. 49
-
阿部共沙, 遠藤寛, 後藤大二郎, 和田一郎. 教師と子どもの相互作用における意味形成の解釈過程の分析-Peirceの3項関係の「解釈項」に着目して-. 日本理科教育学会九州支部大会発表論文集(Web). 2023. 49
-
中野未優, 奥平直子, 後藤大二郎, 神山真一, 山本智一, 和田一郎. アーギュメント構築に関わる科学的モデリングの機能-小学校第6学年「植物の水の通り道」の事例的分析-. 日本理科教育学会九州支部大会発表論文集(Web). 2023. 49
more...
Professional career (2):
- Doctor of Philosophy in Education (Tokyo Gakugei University)
- Master of Education (Yokohama National University)
Association Membership(s) (6):
日本科学教育学会
, 臨床教科教育学会
, 日本教科教育学会
, 日本理科教育学会
, 日本STEM教育学会
, 日本教材学会
Return to Previous Page