Rchr
J-GLOBAL ID:202301013918722885
Update date: Mar. 28, 2024
RoseHirata Masako
ローズヒラタ マサコ | RoseHirata Masako
Affiliation and department:
Research field (1):
Japanese language education
Research keywords (4):
リライト教材
, 漢字
, 年少者日本語教育
, 日本語教育
Papers (8):
-
Miho, TANIGUCHI, HIRATA Masako, ROSE, Tomohiko, IWASHITA. The Vocabulary Learning Process Using Audio-visual Materials : Analysis of classroom interaction using the involvement load hypothesis framework. 2014. 4. 1-8
-
ローズ平田, 昌子, 岩下, 智彦, 谷口, 美穂. 映像を用いた実践における語彙知識の深まり. 桜美林言語教育論叢. 2014. 10. 119-137
-
ヒラタ, マサコ. A Proposal for Teaching Reading Japanese to JSL Children Using "Exchanging Diary" as Teaching Materials. 2012. 8. 37-56
-
平田, 昌子. リライト教材と単語カードを活用した理科の日本語支援. 桜美林言語教育論叢. 2012. 8. 187-203
-
Masako, HIRATA. Building a Bridge to Reading Ability for CALP: A Proposal for Teaching Japanese to JSL Children Using 'Bilingual Rewrite' Teaching Materials. 2011. 1. 13-23
more...
Books (1):
-
日本語教育の現場から : 言葉を学ぶ/教える場を豊かにする50の実践
ココ出版 2015 ISBN:9784904595534
Lectures and oral presentations (12):
-
漢字の提示法の違いによる学習効果の検証-ひらがなを用いた語彙先行学習と漢字語彙同時学習の比較-
(2017年度日本語教育学会春季大会 2017)
-
レベル差のある大人数クラ スにおける自律的学習活動の試み
(日本語実践フォー ラム 2016)
-
留学生はどのような観点によって日本語能力を評価しているのか-テキストマイニングによる評価観点の分析-
(2015年度異文化間教育学会 2015)
-
映像を用いた実践における語彙知識の深まり
(2013年度桜美林大学言語教育研究所公開研究会 2014)
-
ダイナ ミック・アセスメントを 取り入れた読みの活動- マクロおよびミクロ・ス キャフォールディングに よる分析-
(日本語教育学会秋季大会 2013)
more...
Professional career (1):
Work history (1):
- 2013/04 - 現在 Daiichi Institute of Technology Daiichi Institute of Technology Department of Information and Electronic Systems Engineering
Return to Previous Page