Research field (3):
Design
, Perceptual information processing
, Human interfaces and interactions
Research keywords (3):
ゲーミフィケーション
, ヒューマンコンピュータインタラクション
, バーチャルリアリティ
Research theme for competitive and other funds (2):
2024 - 2027 身体に類似しない対象に身体所有感を生起させる方法の開発と検証
2024 - 2027 対人作業における感情をゲーム要素として加えた看護技術教材の開発
Papers (5):
藤木淳, 三上拓哉. 点群の自律移動による図形形成アルゴリズム. 情報処理学会論文誌, In Press. 2024
Takuya MIKAMI, Jun FUJIKI. The Effect of Synchronizing the Movement of the Human Body with the Movement of the Plant on the Sense of Unity. Transactions of Japan Society of Kansei Engineering. 2023. 22. 4. 361-369
Takuya Mikami, Jun Fujiki. Development of a method to improve the empathy of observers by virtual experience of becoming a plant. The Journal of the Society for Art and Science. 2022. 21. 2. 37-45