Proj
J-GLOBAL ID:202404020743966209
Research Project code:23829610
学習者視点によるAIを用いた学習の理解とデザイン
学習者視点によるAIを用いた学習の理解とデザイン
National award number:JPMJPR23I8
Study period:2023 - 2026
Organization (1):
Principal investigator:
(
, コンピュータ・サイエンス学部, ジュニア・プロフェッサー )
DOI:
https://doi.org/10.52926/JPMJPR23I8
Research overview:
本研究では、「学校の子どもたちが教室でAI を効果的、安全、かつ自主的に利用するためにどのようなサポートができるか」という社会的な課題に取り組み、AIを用いた学習における子どもたち視点での理解を深化し、その理解に即した新たなインタラクションをデザインすることを目的としています。本研究はドイツと日本の2カ国で実施します。
Terms in the title (6):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.
,
,
,
,
,
Research program:
>
>
Parent Research Project:
Creating Human-Centered Interaction to Solve Social Issues
Organization with control over the research:
Japan Science and Technology Agency
Return to Previous Page