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J-GLOBAL ID:200901012476350693   Update date: Feb. 04, 2015

井元 浩二

イモト コウジ | 井元 浩二
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www.eng.me.tcu.ac.jp/
Research field  (1): Thermal engineering
Research keywords  (4): 燃焼 ,  内燃機関 ,  Combustion ,  Internal Combustion Engine
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 直噴二段ディーゼル燃焼による低公害化研究
  • ディーゼルエンジンの定圧燃焼サイクルによる高熱効率・低NOx化研究
  • ディーゼルエンジンの高圧縮比燃焼による高熱効率・低NOx化研究
  • ディーゼルエンジンの内部EGRによるNOx低減とメカニズム解明に関する研究
  • ディーゼルエンジンの内部EGR率の計測・算出法開発
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MISC (10):
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Lectures and oral presentations  (17):
  • ディーゼル機関の定圧燃焼サイクルと性能・排ガス特性との相関性について
    (自動車技術会2010年秋季大会学術講演会 2010)
  • 高圧縮比ディーゼル機関の吸気スワール比、アフター噴射特性の考察
    (自動車技術会2010年秋季大会学術講演会 2010)
  • ディーゼル機関の内部EGRと外部EGR適用時の燃焼・排ガス特性比較
    (自動車技術会2010年秋季大会学術講演会 2010)
  • ディーゼル機関の内部EGR率の計測・算出法について
    (自動車技術会2009年秋季大会学術講演会 2009)
  • ディーゼル機関の内部EGR適応時のガス流動・燃焼特性に関する研究
    (自動車技術会2008年秋季大会学術講演会 2008)
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Works (18):
  • 地域共同研究支援補助金-環境保全技術の開発およびその評価
    2009 - 2009
  • 学術研究高度化推進経費補助金-ディーゼルエンジンのNOx・スモーク低減のための燃焼システム開発
    2008 - 2008
  • 教育・研究資金
    2007 - 2007
  • 受託研究費-ディーゼルエンジンの内部EGRによるNOx低減とメカニズム解明
    2007 - 2007
  • 学術研究高度化推進経費補助金-ディーゼルエンジンのNOx・スモーク低減のための燃焼システム開発
    2007 - 2007
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Education (4):
  • - 1973 The University of Tokyo
  • - 1973 The University of Tokyo Graduate School, Division of Engineering Mechanical Engineering
  • - 1968 Kyushu Institute of Technology School of Engineering
  • - 1968 Kyushu Institute of Technology Faculty of Engineering Mechanical Engineering
Professional career (2):
  • (BLANK) (The University of Tokyo)
  • (BLANK) (Kyushu Institute of Technology)
Work history (1):
  • Tokyo City University Faculty of Engineering, Department of Mechanical Engineering, Tokyo City University, Faculty of Engineering, Department of Mechanical Engineering Professor
Committee career (2):
  • 1994 - 2006 日本陸用内燃機関協会 委員
  • 2001 - 日本トライボロジー学会 主査
Association Membership(s) (4):
自動車技術会 ,  日本機械学会 ,  日本トライボロジー学会 ,  日本陸用内燃機関協会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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