Art
J-GLOBAL ID:201702219410615791   Reference number:17A0254118

A judgment method of difficulty of task for a learner using simple electroencephalograph

簡易脳波計測を用いた学習者にとっての課題難易度の判定方法
Author (5):
Material:
Volume: 2016  Issue: CE-137  Page: Vol.2016-CE-137,No.4,1-6 (WEB ONLY)  Publication year: Nov. 26, 2016 
JST Material Number: U0451A  Document type: Proceedings
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
Semi thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=17A0254118&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=U0451A") }}
JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
CAI  ,  Biometry 
Reference (18):
  • 杉村藍,尾崎正弘,武岡さおり,足達義則,“授業におけるWeb教材の効果的な活用法について,” 電子情報通信学会技術研究報告, ET, vol.108(470), p.p.7-12, (2009).
  • 鈴木靖,“デジタル教科書とe-Learningのシームレスな統合とその効果,” 私立大学情報教育協会 論文誌ICT活用教育方法研究 第14巻第1号, p.p.31-35, (2011.11).
  • 梅澤克之, 石田崇,小林学,平澤茂一,“大学教育のための電子教材の試作と授業への活用方法の評価,” 経営情報学会 (JASMIN) 2013年秋季全国研究発表大会予稿集, pp.45-48,(2013.10).
  • 後藤 正幸,三川 健太,雲居 玄道,小林 学,荒本 道隆, 平澤 茂一,“編集履歴可視化システムを用いたLearning Analytics~C プログラミング科目における編集履歴と評価得点データを統合した分析モデル,” 情報処理学会第78回全国大会予稿集,pp.4-533-4-534,横浜,(2016.3).
  • 中澤 真,荒本 道隆,後藤 正幸,平澤 茂一,“編集履歴可視化システムを用いた Learning Analytics~ Scratch を用いた初等教育向けプログラミング教育における学習者の思考パターン分析,” 情報処理学会第78回全国大会予稿集,pp.4-531-4-532,横浜,(2016.3).
more...
Terms in the title (5):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page