Rchr
J-GLOBAL ID:201401067911634509   Update date: Oct. 11, 2023

NATSUME Takumi

ナツメ タクミ | NATSUME Takumi
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Homepage URL  (1): http://bungakubu.kokushikan.ac.jp/kokushi/natsume.html
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2016 - 現在 近現代日本の専門職業人養成教育資料データベース
  • 2016 - 現在 近世における井伊家旧領間のネットワークに関する研究
  • 2014 - 2017 古典籍画像を対象としたメタデータ記述/アノテーションに関する研究
  • 2015 - 2017 「夢」と「遺言」から探る近世庶民の人生哲学
  • 2014 - 2015 研究者手稿類デジタルアーカイブの作成
Show all
Papers (14):
  • 享保期の家督出入に関する一考察 - 武州五日市村の場合 -. 一橋大学附属図書館研究開発室年報. 2017. 4
  • 幸田成友論. 一橋大学附属図書館研究開発室年報. 2016. 4. 18-51
  • 横井時冬論. 一橋大学附属図書館研究開発室年報. 2015. 3. 13-34
  • 大正・昭和前期における『博学連携』について. 博物館学雑誌. 2015. 40. 2. 133-146
  • 明治初期三郷の小学校運営に関する一考察. 葦のみち. 2014. 25
more...
Books (10):
  • 日本史概説
    北樹出版 2020
  • 江戸の終活
    光文社 2019
  • 遠州報国隊の歴史的前提
    勉誠出版 2016
  • 井伊直虎 女領主・山の民・悪党
    講談社 2016 ISBN:4062883945
  • 文明・自然・アジール
    同成社 2016 ISBN:4886217346
more...
Lectures and oral presentations  (17):
  • もっと知りたい!!井伊直虎
    (歴史講座 2017)
  • 井伊直政の養母・女城主として活躍した「井伊直虎」
    (2017)
  • 井伊直虎をめぐる人びと
    (歴史講座 2017)
  • 女領主 井伊直虎の生涯
    (2017)
  • 「おんな城主 直虎」とその時代
    (2017)
more...
Works (16):
  • 遠州湖北の『国衆』たちの歴史的意味
    2015 -
  • 所蔵品紹介 阿茶局
    2015 -
  • 徳川四天王井伊直政とは何者か?
    2015 -
  • 大塚金之助先生が学生に問うたもの
    2015 -
  • 明治という夢
    2014 - 2014
more...
Education (3):
  • 2010 - 2014 Hitotsubashi University
  • 2008 - 2010 Hitotsubashi University Graduate School, Division of Sociology
  • 2004 - 2008 Tokyo Gakugei University Faculty of Education
Professional career (3):
  • 学士 (東京学芸大学)
  • 修士 (一橋大学)
  • 博士 (一橋大学)
Work history (12):
  • 2020/04 - 現在 kokushikan University Associate Professor
  • 2020/04 - 現在 国士舘大学大学院 人文科学研究科 人文科学専攻(修士課程) 准教授
  • 2020/04/01 - 現在 国士舘大学大学院 人文科学研究科 人文科学専攻(博士課程) 准教授
  • 2020/04/01 - 現在 国士舘大学大学院 人文科学研究科 人文科学専攻(修士課程) 准教授
  • 2020/04 - 現在 kokushikan University Associate Professor
Show all
Association Membership(s) (1):
歴史学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page