Kohei Nagayama, Kamiyama Tsutomu, Kazusa Wakabayashi. Video Modeling and Systematic Instructions to Teach Graphing Skills to Elementary School Students With Intellectual and Hearing Disabilities. The Journal of Special Education. 2023
丹治 敬之, 小路 一直, 内田 佳那, 神山 努, 涌井 恵. 知的障害特別支援学級における機能代替アプローチによる意欲的な読み書き学習をめざしたICT活用実践-A Special Needs Education Classroom Practice Using ICT to Improve Motivation of Reading and Writing for Elementary School Students with Intellectual Disabilities-特集 LD等へのICT活用 : 読み・書き・計算に困難のある児童生徒のインクルーシブ教育への展開. LD研究 = Japanese journal of learning disabilities / 日本LD学会編集委員会 編. 2021. 30. 4. 307-313
Effects of a 5-session group parent training and parent monitoring for young children with autism spectrum disorders
(International Autism Conference 2017 2017)
Council for Exceptional Children
, 日本発達障害学会
, American Association of Intellectual and Developmental Disabilities
, 障害科学学会
, 対人援助学会
, 日本認知・行動療法学会
, 日本LD学会
, 日本行動分析学会
, 日本特殊教育学会