研究者
J-GLOBAL ID:200901099570856892   更新日: 2022年09月28日

森 節子

モリ セツコ | Mori Setsuko
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (1件): 教育学
研究キーワード (2件): 英語教育 ,  TESOL
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 英語でのリーディングモーティベーションに関する研究
  • Study on motivation to read in English
論文 (41件):
  • 森 節子. Behavioral and Attitudinal Differences between Overachievers and Underachievers on a Web-based Task. e-Learning 教育研究. 2019. 13. 14-28
  • 森 節子. セメスター留学が言語能力と意識に与える影響ーパイロットスタディ. 近畿大学教養・外国語センター紀要(外国語編). 2018. 9. 2. 1-18
  • 森 節子. Influence of Perceived Teacher Personality on Student Evaluations of Teaching: An Examination of the Variables of Students' English Proficiency and Gender. JACET Journal. 2017. 61. 61. 131-148
  • 森 節子. Revisiting Studies on Causal Attributions in ESL/EFL Contexts: Towards an Alternative Model for the East Asian Context. L2 Selves and Motivations in Asian Contexts. 2016. 11-28
  • 森 節子. The Influence of Student and Course Characteristics on Student Evaluations of Teaching: A Meta-analytic Study. Kinki University Center for Liberal Arts and Foreign Language Education Journal. Foreign language edition. 2016. 7. 2. 81-92
もっと見る
MISC (14件):
  • 田邉 義隆, 森 節子. 教員が学生に与える性格的印象と授業評価の関連性-日本人講師と外国人講師の比較から. International Journal of English Linguistics. 2013. 3. 3. 53-65
  • 森 節子, 田邉 義隆. 授業評価アンケート調査から読み取れる学生の意識と授業の課題(2)-近畿大学法学部英語科目群の分析を通して. 近畿大学英語研究会紀要. 2011. 7. 17-36
  • Predicting persistence: A motivational Study. The Proceedings of the 4th Temple University Japan Applied Linguistics Colloquium. 2002. 55-66
  • Redefining motivation to read in a foreign language. Reading in a Foreign Language. 2002. 14, 91-110
  • University students' motivation to read in English. BULLETIN OF RESEARCH INSTITUTE FOR FOREIGN LANGUAGE EDUCATION. 2002. 10, 55-65
もっと見る
講演・口頭発表等 (15件):
  • The Impact of Culture on Student Attributions for Performance: A Comparative Study of Three Groups of EFL/ESL Learners
    (Sountheast Asian Association for Institutaional Research 2011)
  • Student perceptions of success and failure in Thai and Japanese EFL classrooms
    (EuroSLA 2008)
  • Success and Failure in the Asian EFL Classroom: Exploring Students’ Attributional Beliefs
    (ALA conference 2008)
  • Attributional beliefs in the EFL classroom
    (TESOL 2007)
  • Success and Failure Attributions in Thai and Japanese EFL Classrooms
    (Thailand TESOL 2007)
もっと見る
学歴 (4件):
  • - 2002 テンプル大学(Temple University) テンプル大学大学院教育研究科英語教育学
  • - 1995 テンプル大学(Temple University) 教育学部英語教授法修士課(TESOL) TESOL
  • - 1988 同志社大学 法学部 法律学科
  • - 1988 同志社大学
学位 (2件):
  • 修士(教育) (テンプル大学(アメリカ))
  • 博士(教育) (テンプル大学(アメリカ))
経歴 (6件):
  • 2013/04 - 現在 近畿大学法学部 教授
  • 2006/04 - 2013/03 近畿大学法学部 准教授
  • 2004/04 - 2006/03 近畿大学語学教育部 専任講師
  • 2000/04 - 2004/03 - 京都橘女子大学英語コミュニケーション学科常勤講師
  • 1997/04 - 2004/03 - 立命館大学非常勤講師
全件表示
所属学会 (1件):
JALT
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る