文献
J-GLOBAL ID:200902104986502787   整理番号:95A0537146

米国医科大学における新しい医学教育法とコンピュータ利用状況の調査

Investigation of New Approaches in Medical Education and the Use of Computers in American Medical Schools.
著者 (1件):
資料名:
巻: 26  号:ページ: 201-205  発行年: 1995年06月 
JST資料番号: G0341B  ISSN: 0386-9644  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 解説  発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
シソーラス用語:
シソーラス用語/準シソーラス用語
文献のテーマを表すキーワードです。
部分表示の続きはJDreamⅢ(有料)でご覧いただけます。
J-GLOBALでは書誌(タイトル、著者名等)登載から半年以上経過後に表示されますが、医療系文献の場合はMyJ-GLOBALでのログインが必要です。
,...
準シソーラス用語:
シソーラス用語/準シソーラス用語
文献のテーマを表すキーワードです。
部分表示の続きはJDreamⅢ(有料)でご覧いただけます。
J-GLOBALでは書誌(タイトル、著者名等)登載から半年以上経過後に表示されますが、医療系文献の場合はMyJ-GLOBALでのログインが必要です。
,...
   続きはJDreamIII(有料)にて  {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=95A0537146&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=G0341B") }}
分類 (1件):
分類
JSTが定めた文献の分類名称とコードです
医学教育 
引用文献 (6件):
  • BARROWS, H. S. Problem - Based Learning : An Approach to Medical Education. 1980
  • GPEP. Physicians for the Twentieth-First Century : The GPEP Report. Report of the Project Panel on the General Professional Education of the Physician and College Preparation for Medicine. J. Med. Educ. 1984, 59, Part 2
  • BARROWS, H. S. An Overview of the Uses of Standardized Patients for Teaching and Evaluating Clinical Skills. Acad. Med. 1993, 68, 443-451
  • AAME. 1993-1994 AAMC Curriculum Directory. 1993
  • VU, N. V. Six Years of Comprehensive Clinical, Performance-Based Assessment Using Standardized Patients at the Southern Illinois University School of Medicine. Acad. Med. 1992, 67, 42-50
もっと見る

前のページに戻る