文献
J-GLOBAL ID:200902111932789866   整理番号:03A0235265

学生のテキストからの概念学習に対する学習材料の構成の影響:学習材料のシーケンスと階層構造

The effects of the construction of learning materials on concept learning from text in students: Sequence and hierarchical structure of learning materials.
著者 (2件):
資料名:
巻: 26  号:ページ: 218-226  発行年: 2002年09月10日 
JST資料番号: L3340A  ISSN: 0386-4553  資料種別: 逐次刊行物 (A)
発行国: 日本 (JPN)  言語: 英語 (EN)
引用文献 (14件):
  • BOWER, G. H. Hierarchical retrieval schema in recall of categorized word lists. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior. 1969, 8, 323-343
  • BRANSFORD, J. D. Contextual prerequisites for understanding : Some investigations of comprehension and recall. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior. 1972, 11, 717-726
  • CHAMPAGNE, A. B. Structural representations of students' knowledge before and after science instruction. Journal of Research in Science Teaching. 1981, 18, 2, 97-111
  • COLLINS, A. Cognitive apprenticeship : teaching the crafts of reading, writing, and mathematics. Knowing, learning, and instruction. 1989, 453-492
  • FUSHIMI, Y. Effects of different kinds of focus instances on concept learning. The Japanese Journal of Educational Psychology. 1990, 38, 4, 405-412
もっと見る
タイトルに関連する用語 (5件):
タイトルに関連する用語
J-GLOBALで独自に切り出した文献タイトルの用語をもとにしたキーワードです

前のページに戻る