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J-GLOBAL ID:201402217572284256   整理番号:14A0552636

ドライビングシミュレータ実験による車線閉鎖時の車線変更挙動の分析

Analysis of the Lane-Change Behavior at Lane Closure by Driving Simulation Experiment
著者 (4件):
資料名:
巻: 66  号:ページ: 179-185 (J-STAGE)  発行年: 2014年 
JST資料番号: G0185A  ISSN: 0037-105X  CODEN: SEKEAI  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: 日本 (JPN)  言語: 英語 (EN)
抄録/ポイント:
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本線合流部が原因で発生する都市高速道路の渋滞を減らす目的として,交通需要に応じて合流部の車線数を動的に変更する動的可変チャンネリゼーションの研究が行われている.本研究では,その導入後に懸念される安全性の評価として,可変情報版と可変バリアーにより車線が閉鎖される際の車線変更挙動を分析する.分析手法としては,首都高速道路の都心環状線への動的可変チャンネリゼーションの導入を想定したドライビングシミュレータ実験を実施し,交通条件,可変情報版と車線閉鎖地点間の距離が車線変更挙動に与える影響を分析する.(著者抄録)
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分類 (1件):
分類
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交通管制・規制 
引用文献 (4件):
  • 1) Shiraishi, T. et al., “The Research Regarding the Dynamic Infrastructure” in Proceedings of the 31st Infrastructure and Planning of Japan Society of Civil Engineers (Hiroshima, June 2005) in Japanese
  • 2) Hong, S. and Tanaka, S., “Performance Evaluation of a Dynamic Lane Operation for Merging Sections of Tokyo Metropolitan Expressway” in Compendium of Papers of the Transportation Research Board (TRB) 91st Annual Meeting (Washington, DC, January 2012)
  • 3) Hong, S., Tanaka, S., and Oguchi, T., “Dynamic Lane Operation for Merging Sections of the Tokyo Metropolitan Expressway Network” in Proceedings of the 19th World Congress on Intelligent Transport Systems (Vienna, October 2012)
  • 4) Hong, S., Tanaka, S., Oguchi, T., Warita, H., and Tamura, Y., “Dynamic Lane Operation for Merging Sections of Urban Expressway Using Area Traffic Flow Concept” in Proceedings of the 13th World Conference on Transport Research (Rio de Janeiro, July 2013)

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