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J-GLOBAL ID:201502208723366666   整理番号:15A0995152

漢字の書字に必要な能力--ATLAN書取り検査の開発から--

Abilities needed by Japanese children to write kanji: Development of the ATLAN Kakitori subtest
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資料名:
巻: 86  号:ページ: 258-268 (J-STAGE)  発行年: 2015年 
JST資料番号: Z0768A  ISSN: 0021-5236  資料種別: 逐次刊行物 (A)
発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
引用文献 (31件):
  • 青木 真純・勝二 博亮(2008).聴覚優位で書字運動に困難を示す発達障害児への漢字学習支援 特殊教育学研究, <b>46</b>, 193-200. (Aoki, M., & Katsuji, H.)
  • Berninger, V. W., & Miller, B. (2011). Adolescent specific learning disabilities. In B. B. Brown & M. J. Prinstein (Eds.), <i>Encyclopedia of adolescence: Psychopathology and non-normative processes</i>. London: Academic Press. pp. 21-29.
  • 後藤 隆章・雲井 未歓・小池 敏英(2008).LD児における漢字の読み書き障害とその発達支援--認知心理学的アプローチに基づく検討-- 障害者問題研究, 35, 263-273.
  • (Goto, T., Kumoi, M., & Koike, T. (2008). Specific difficulties in reading and writing kanji in Japanese children with learning disabilities and developmental support with a cognitive psychological approach. <i>Japanese Journal for the Problems of the Handicapped</i>, <b>35</b>, 263-273.)
  • 橋詰 郁朗(2005).教育相談における視覚認知に問題のある児童の支援事例(3)--漢字の書字支援を中心に-- 情緒障害教育研究紀要, 24, 153-160.
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