The Significance of Talking about the Characteristics of one’s Disorder in order to Assist Students with Developmental Disorders Entering the Workforce-Case Study: A Student with a Learning Disorder Accompanied by a Tic-related Sub-type of Obsessive-Compulsive Disorder-
Cohen D. J. & Leckman, J. F. (1994) : Developmental Psychopathology and neurobiology of Tourette's syndrome. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 33, 2-15.
Drewery, W. & Winslade, J. (2008): ナラティヴ・アプローチの理論的背景. G.モンク, J.ウインズレイド, K.クロケット, D.エプストン編. 国重浩一,バーナーF紫訳. ナラティヴ・アプローチの理論から実践まで-希望を掘りあてる考古学. 北大路書房. pp.27-45.
榎本博明(1999): 〈私〉の心理学的探究: 物語としての自己の視点から. 有斐閣選書.
Erikson, E. H. (1959): アイデンティティとライフサイクル. 西平 直,中島由恵訳. 2011. 誠信書房
Grad, L. R., Pelcovitz, D., Olson, M., Matthews, M., & Grad, G. L., (1987) : Obsessive-compulsive symptomatology in children with Tourette's syndrome. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 26, 69-73.