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J-GLOBAL ID:201702287292985552   整理番号:17A1758860

仮想広告属性,広告姿勢,製品姿勢,製品イメージ,購買意向の間の構造的関係に関する研究

A Study on the Structural Relationship Among Virtual Advertisement Attributes, Advertisement Attitude, Product Attitude, Product Image, and Purchase Intention
著者 (2件):
資料名:
巻: 20  号: 6(B)  ページ: 4219-4226  発行年: 2017年06月 
JST資料番号: L7416A  ISSN: 1343-4500  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: 日本 (JPN)  言語: 英語 (EN)
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本研究の目的は,仮想広告属性,広告姿勢,製品姿勢,製品イメージ,購買意向の間の構造的関係を明らかにすることである。この目標を達成するために,研究者たちは350人の大学生の調査を行った。本研究の結果は以下の通りである:最初に,仮想広告属性の下位要因の中で,娯楽値と創造性が仮想広告姿勢にプラスの効果があり,一方,不便は広告姿勢にマイナスに影響したことが分かった。2番目に,広告姿勢は製品姿勢にプラスに影響することが分かり,そして3番目に,広告姿勢はまた製品イメージに関する製品インパクトにプラスの効果を持つことが分かった。4番目に,製品姿勢は製品イメージにプラスに影響した。5番目に,製品姿勢は購買意向にプラスの影響を持たなかった。6番目に,製品イメージは購買意向にプラスのインパクトを持つことが分かった。(翻訳著者抄録)
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分類 (1件):
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市場調査,広告 
引用文献 (19件):
  • Kim, B. C., Lee. Y. S., and Lee, K. O., Study on the Korea broadcasting advertising system improvement plan. KOBACO, (2004).
  • Hwang, Y. C., and Kim, Y. M., Developing a scale to measure virtual advertising attributes in TV sport broadcasting. Korean Journal of Sport Management, 17(6) (2012) 105-123.
  • Kim, S. J., and Lee, Y. H., The comparison of the cognitive effect of virtual and general TV advertising. Korean Journal of Broadcasting and Telecommunication Studies, 25 (2) (2011), 40-76.
  • Bennett, G., Ferreira, M., Siders, R., Tsuji, Y., and Cianfrone, B., Analysing the effects of advertising type and Antecedents on Attitude towards Advertising in Sport. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, 8(1) (2006), 62-81.
  • Ducoffe, R. H., Advertising value and advertising on the web. Journal of Advertising Research, 36(5) (1996), 21-35.
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