文献
J-GLOBAL ID:201802288666144053   整理番号:18A0562312

予防焦点は創造性課題の取り組み時に粘り強い解答をもたらすか?

Does a prevention focus evoke a persistent style when performing a creative task?
著者 (2件):
資料名:
巻: 88  号:ページ: 556-565(J-STAGE)  発行年: 2018年 
JST資料番号: Z0768A  ISSN: 0021-5236  資料種別: 逐次刊行物 (A)
発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
著者キーワード (5件):
引用文献 (22件):
  • Amabile, T. M. (1983). The social psychology of creativity: A componential conceptualization. Journal of Personality and Social Psychology, 45, 357-376. doi: 10.1037/0022-3514.45.2.357
  • Baas, M., De Dreu, C. K. W., & Nijstad, B. A. (2008). A meta-analysis of 25 years of mood-creativity research: Hedonic tone, activation, or regulatory focus? <i>Psychological Bulletin, 134</i>, 779-806. doi: 10.1037/a0012815
  • Baas, M., De Dreu, C. K. W., & Nijstad, B. A. (2011). When prevention promotes creativity: The role of mood, regulatory focus, and regulatory closure. <i>Journal of Personality and Social Psychology, 100</i>, 794-809. doi: 10.1037/a0022981
  • De Dreu, C. K. W., Baas, M., & Nijstad, B. A. (2008). Hedonic tone and activation level in the mood-creativity link: Toward a dual pathway to creativity model. <i>Journal of Personality and Social Psychology, 94</i>, 739-756. doi: 10.1037/0022-3514.94.5.739
  • Friedman, R. S., & Förster, J. (2001). The effects of promotion and prevention cues on creativity. <i>Journal of Personality and Social Psychology. 81</i>, 1001-1013. doi: 10.1037/0022-3514.81.6.1001
もっと見る
タイトルに関連する用語 (4件):
タイトルに関連する用語
J-GLOBALで独自に切り出した文献タイトルの用語をもとにしたキーワードです

前のページに戻る