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J-GLOBAL ID:201902251967798574   整理番号:19A2843990

船舶試験水槽における曳航試験のための水温均一化と評価

Water Temperature Homogenization for Towing Tests in Ship Model Basin and Evaluation
著者 (5件):
資料名:
巻: 19  号:ページ: 215-220(J-STAGE)  発行年: 2019年10月15日 
JST資料番号: L4590A  ISSN: 1346-4930  資料種別: 逐次刊行物 (A)
記事区分: 原著論文  発行国: 日本 (JPN)  言語: 日本語 (JA)
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水温均一化は曳航水槽の品質管理にとって重要である。曳航水槽における水温の深さ方向の分布の測定と水循環による均一化の評価を行った。循環は船舶模型を用いた曳航水槽の測定に影響を及ぼし,このように,水の速度を通常に測定する。この測定と検討から,1)曳航水槽と装置の特性を把握することがが重要であり,2)水槽表面付近の水温が室温に強く影響されるので,水の循環が重要であることが分かった。(翻訳著者抄録)
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分類 (1件):
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船舶性能 
引用文献 (6件):
  • 1) Ship Propulsion Division: On the Mitaka Mo.3 Ship Model Experiment Tank of the Ship Research Institute (in Japanese), Report of Ship Research Institute, Vol.10, No.6 (1973), 1-58.
  • 2) T. Fukase: The Effects of Seiche on Tank Tests (in Japanese), Journal of the Kansai Society of Naval Architects, Japan Vol. 157 (1975), 57-62.
  • 3) N. Matsumoto, W. Gu, K. Shoji and A. Iwai: On the Characteristics of Current Produced in the Ship Maneuvering Research Basin (in Japanese), Report of Tokyo Univ. of Mercantile Marine, No.34 (1983), 139-160.
  • 4) T. Yokota, H. Sekine and R. Tasaki: Effect of Air Bubbles Clinging to Models in a Towing Tank and Measures for Prevention (in Japanese), Journal of the Kansai Society of Naval Architects, Japan, No.193 (1984), 39-44.
  • 5) The Shipbuilding Research Centre of Japan: Countermeasure for bubbles in Mitaka 400m towing tank (in Japanese), SRC News, No.65 (2005), 6-7.
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